#13
Post
napisał: Mariusz H. » 07 lut 2005, 16:34
Słuchajcie w przekładni ślimakowej od wycieraczek występują 3 typy luzu.
Luz osiowy silnika do wykasowania prawie całkowicie śrubka lub podobne rozwiązanie.
Ale podstawowym luzem którego nie wykasujecie to luz między zębny, a on powoduje największe spustoszenie i przy frezowaniu może strasznie charatać materiał.
Ostatni z luzów to luz na ślimacznicy który w przypadku układu do wycieraczek nie ma znaczenia ale w przypadku frezowania niestety ma i to spore(przy sobie mam akurat takie 3 układy i jeden z nich ma luz ponad 1mm) można sobie wyobrazić co się może stać z frezem.
Gdzieś swego czasu na sieci widziałem jak ktoś wykonał podzielnice na silniku krokowym ale przy użyciu pasków zębatych(patrz link powyżej).
Zaletą jest zlikwidowanie obu tych luzów.
Wada to małe przełożenie i chłopak musiał zastosować dodatkową przekładnie.
Po za tym faktem polecam przełożenie przynajmniej 1:3000 bo okaże się że wiele żeczy nie da się na tak małym przełożeniu (1:30) wykonać.
Po za tym układ powinien być sztywny a korpus przekładni ślimakowej od wycieraczek raczej taki nie jest.