stół obrotowy do cnc
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 181
- Rejestracja: 14 wrz 2004, 22:55
- Lokalizacja: Poznan
stół obrotowy do cnc
Witam Kolegów.
Ostatnio spotkałem się z problemem budowy stołu obrotowego do ostrzenia drobnych narzędzi na małej cnc.
Jestem ciekawy czy ktoś ma doświadczenia z takim urządzeniem,lub pomysł na jego budowę.
Pozdrawiam
Ostatnio spotkałem się z problemem budowy stołu obrotowego do ostrzenia drobnych narzędzi na małej cnc.
Jestem ciekawy czy ktoś ma doświadczenia z takim urządzeniem,lub pomysł na jego budowę.
Pozdrawiam
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 441
- Rejestracja: 31 maja 2004, 07:01
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Niekoniecznie potrzebny silnik krokowy, można zostawić oryginalny i w jakiś sposób dołączyc enkoder. Enkodery fabryczne mogą mieć do 1000 impulsów na obrót czyli wychodzi co 0.36 stopnia. W domowych warunkach istnieje możliwość zrobienia - zależnie od średnicy - 100 może 200 impulsowego i byłaby regulacja np. co 1 stopień.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 468
- Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
- Lokalizacja: P?ock
Witam!
Przekładnia w napędzie od wycieraczek ma jedną wadę, a mianowicie - napęd jest jednokierunkowy i przy zastosowaniu do stołu obrotowego musimy wykasować luz wzdłużny wału napędowego silnika. Silnik krokowy można zabudować w obudowie silnika oryginalnego - walęk napędowy ze ślimaczmacznicą dosyć łatwo można wycisnąć z wirnika, skrócić i połczyć z wałkiem sinika krokowego. Oryginalne łozyskowanie w silniku wycieraczkowym to przeeważnie łożyska ślizgowe.
Pozdrawiam!
Przekładnia w napędzie od wycieraczek ma jedną wadę, a mianowicie - napęd jest jednokierunkowy i przy zastosowaniu do stołu obrotowego musimy wykasować luz wzdłużny wału napędowego silnika. Silnik krokowy można zabudować w obudowie silnika oryginalnego - walęk napędowy ze ślimaczmacznicą dosyć łatwo można wycisnąć z wirnika, skrócić i połczyć z wałkiem sinika krokowego. Oryginalne łozyskowanie w silniku wycieraczkowym to przeeważnie łożyska ślizgowe.
Pozdrawiam!
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 441
- Rejestracja: 31 maja 2004, 07:01
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
I tutaj sie mylisz, silnik musi kręcić w obie strony bo jak inaczej byłby rozwiązany ruch ramienia wycieraczki lewo-prawo? Tydzień temu kupiłem na szrocie wycieraczkę chyba od tylnej szyby produkt niemiecki i kręci w obie strony, na kólku zębatym znajduje się metalowa blaszka i dwa styki na jednym polu jest przerwa ok. 1/8 obrotu służy pewnie do włączania/wyłączania przekażnika czyli zmiany kierunku obrotów. Do kasowania luzu wzdłużnego wału służy specjalny wkręt umieszczony po przeciwnej stronie silnika ale nie wygląda on zbyt solidnie (tworzywo) i przy mocniejszym docisku grzeje się silnik i wystąpi szybkie zużycie łożyska ślizgowego (ewentualnie wymiana na inny materiał). Na osi luz praktycznie niewyczuwalny a siła jest spora nawet przy małym napięciu (testowałem od 2-3V do ponad 25V).anoda pisze:Przekładnia w napędzie od wycieraczek ma jedną wadę, a mianowicie - napęd jest jednokierunkowy i przy zastosowaniu do stołu obrotowego musimy wykasować luz wzdłużny wału napędowego silnika. ...
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 468
- Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
- Lokalizacja: P?ock
Nie znam kostrukcji napedów od wycieraczek tylnej szyby, ale nie wydaje mi się oby była tam realizowana zmiana kierunku obrotu silnika napędowego. W znanych mi rozwiązaniach zestyki wystepują po to, aby uzuskać dobieg wycieraczki do określonego - końcowego połozenia. Duzy moment obrotowy daje przekładnia mechaniczna - nominalna prędkość końcowa ok 1obrotu na sekundę.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 sty 2005, 14:30
- Lokalizacja: podkarpacie
Mechanizm wycieraczek samochodowych wygląda w skrócie jak napęd parowozu. Ruch obrotowy z przekładni na silniku przenoszony jest i zamieniany poprzez układ ramion (odpowiednio zamontowanych) na ich ruch postępowy, a przy samej wycieraczce znowu na cyklicznie-obrotowy (to nie są pełne obroty). Silnik ma kilka faz pracy: m.in. stałą i kilka przerywanych. Silnik taki zawsze kręci się TYLKO w jedną stronę !!!
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 468
- Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
- Lokalizacja: P?ock
W zawiązku z powyższym wyjaśnieniem - luzy osiowye silnika są kasowane poprzez pole magnetyczne silnika i nieistotne w przypadku normalnej pracy. Przy wykorzystaniu do napedu stołu obrotowego występuje siła obwodowa dwukierunkowa co przekłada się na dwukierunkową siłę wzdłużną na osi silnika. Jeżeli występują luzy wzdłużne osi silnika to nastepuje przemieszczanie się wirnika i jednocześnie powstaje luz obwodowy stołu obrotowego. zakładamy żeluz na ślimaku i ślimacznicy jest pomijalnie mały.