Ślimak/spirala

ArtCAM, ArtCAM Express, ArtCAM Insignia, ArtCAM Pro

Autor tematu
murrey
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 5
Rejestracja: 06 kwie 2013, 00:34
Lokalizacja: Wrocław

Ślimak/spirala

#1

Post napisał: murrey » 06 kwie 2013, 00:39

Witam jestem początkującym użytkownikiem artcama i mam pewien problem. W jaki sposób mogę wykonać ślimaki/spirale, które widoczne są na załączonym zdjęciu?

Obrazek




lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#2

Post napisał: lajosz » 06 kwie 2013, 04:16

Witam.

Jeśli chodzi tylko o zaznaczone czerwonym prostokątem pole, to można to wykonać na kilka sposobów w zależności od tego jaki profil tej spirali ma być.

Jeśli (nazwijmy to) symetryczny, czyli np. taki:

Obrazek

to można to zrobić poprzez zwykłe wyciąganie.
Rysujesz taki wektor:

Obrazek

i będzie to wyglądało np. tak:

Obrazek

Natomiast sprawa s profilami asymetrycznymi już się nieco komplikuje, ale oczywiście jest możliwa, tyle tylko, że trzeba narysować osobno wektory kształtu, a osobno wektory profilu i w tym wypadku należałoby rysować coś takiego:

Obrazek

Teraz trzeba się pobawić wyciąganiem złożonym i wychodzi coś takiego jak poniżej:


Obrazek

Można jeszcze inaczej, ale nie będę opisywał każdego możliwego sposobu bo zwyczajnie mi się nie chce :)

Widzisz, ze można, więc po ćwiczeniach, próbach i błędach, w końcu zacznie coś wychodzić.

Pozdrawiam i powodzenia.


Autor tematu
murrey
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 5
Rejestracja: 06 kwie 2013, 00:34
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: murrey » 06 kwie 2013, 15:17

O właśnie w tym kierunku kombinowałem tylko źle wektor rysowałem. Bardzo dziękuję Ci za pomoc.

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243