Podział kroku na 2 a na 8 a różnica siły silnika...
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 745
- Rejestracja: 09 cze 2009, 22:06
- Lokalizacja: k/Krakowa
- Kontakt:
Podział kroku na 2 a na 8 a różnica siły silnika...
Witam
Czy silnik będzie miał większy moment jeśli ustawie podział kroku na 2 czy niema to znaczenia na ile jest na sterowniku podzielony krok?
A przy okazji czy zna ktoś sterowniki działające na prąd zmienny o napięciu 70V (taki obecnie mam i wydaje się być uszkodzony no i wymiana staje się powoli niezbędna...)
Czy silnik będzie miał większy moment jeśli ustawie podział kroku na 2 czy niema to znaczenia na ile jest na sterowniku podzielony krok?
A przy okazji czy zna ktoś sterowniki działające na prąd zmienny o napięciu 70V (taki obecnie mam i wydaje się być uszkodzony no i wymiana staje się powoli niezbędna...)
Coś jest niemożliwe do czasu... gdy przyjdzie ktoś kto nie wie że jest to niemożliwe i to zrobi 

Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
To jest tylko część prawdy. Część, bo moment potrzebny do wyrwania silnika z synchronizmu jest taki sam. Prawda o tyle, że jeżeli obciążymy taki silnik powiedzmy połową nominalnego momentu, to nie zgubi kroków, ale będzie pozycjonował z dokładnością pół czy ćwierć kroku. Dalszy podział poprawi głównie walory akustyczne oraz stabilność przy pracy bez obciążenia.im wiekszy mikrokrok tym mniejszy moment.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Utrata momentu pozycjonowania jest, tzn. aby liczyć większą rozdzielczość pod obciążeniem, trzeba przyjąć w założeniach zmniejszony moment.
Dla pełnej jasności przykład: silnik ma 1.8° na krok. Aby go wyrwać z tej pozycji trzeba, przykładowo, 1Nm, ale obrócenie go o 0.225° wymaga już tylko 0.5Nm. Dlatego moment pozycjonowania dla 1/8 kroku będzie 0.5Nm, ale moment ten nie spowoduje wypadnięcia silnika z synchronizmu.
Dla pełnej jasności przykład: silnik ma 1.8° na krok. Aby go wyrwać z tej pozycji trzeba, przykładowo, 1Nm, ale obrócenie go o 0.225° wymaga już tylko 0.5Nm. Dlatego moment pozycjonowania dla 1/8 kroku będzie 0.5Nm, ale moment ten nie spowoduje wypadnięcia silnika z synchronizmu.