djdanielo1, silniki krokowe SŁUŻĄ do odliczania kroków, NIE MOGĄ pracować inaczej. Jak silnik zgubi krok, to staje w miejscu i wyje/buczy/piszczy, zależnie od tego, co próbuje zrobić z nim sterownik. Jak mówię - można próbować wysterować silnik krokowy tak, jak BLDC (który w końcu też jest silnikiem synchronicznym), ale ten układ WYJDZIE DROŻEJ, bo wiąże się z budową:
a) przetwornicy step-up, która z pakietu Li-Pol powiedzmy 18V zrobi Ci wymagane 100V
b) specjalnego sterownika (8 tranzystorów; do BLDC wystarcza 6) z pomiarem napięcia Back-EMF - konieczne użycie mikrokontrolera i pisanie własnego wsadu, bo nikt takiego pomysłu raczej nie realizował wcześniej i nie upublicznił
...do tego prawdopodobnie co najmniej raz sterownik się spali z powodu złego programu.
Koszt takiej zabawy będzie szedł albo w kilka tysięcy - jeżeli zlecisz projekt - albo spędzisz nad tym co najmniej rok ucząc się fachu elektronicznego (fachu - zakładam znajomość teorii; bez znajomości teorii to są ze 2-3 lata nauki).
Zobacz ten silnik
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
Do tego sterownik
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_ESC.html
Razem masz <500zł i pociągniesz spokojnie swój samochodzik.
Jeżeli naprawdę chcesz gdzieś przyoszczędzić, to możesz skonstruować samodzielnie przekładnię - polecam stronę
www.*.net - tu znajdziesz tanie koła zębate i pasowe. Do silnika o niskim KV przekładnia na pasie zębatym byłaby ciekawa
