Napęd modelu w skali 1:5 za pomocą silnika krokowego.

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#11

Post napisał: dudis69 » 19 mar 2013, 23:07

Malaxis pisze:12 celowego żeby uzyskać 50v
Aby był bardziej żwawy, rzekłbym nawet 4.8V* 20...25, a to daje 96...120V + porządny sterownik. :mrgreen:
Więc bardziej solidny :mrgreen: pakiet niż sugerujesz. Cenowo już nie wspomnę, jakieś parę k. złotych.
djdanielo1, to jak teraz przy tym zestawieniu będzie wyglądał 1000zł wydanych na silnik :?: Z takiego krokowca wykręcisz ok 6k. stabilnych obrotów.
A pisałem tak na poważnie, bo nie zawsze warto iść uparcie własną drogą.
Jeżeli chodzi o budowę modelu od podstaw po kosztach, to jak najbardziej popieram, choc to żaden oszałamiający wynik. A jeżeli chodzi o konwersję napędu na krokowcu, to niestety nie masz racji.


Pozdrawiam Sławek


Tagi:

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#12

Post napisał: ursus_arctos » 20 mar 2013, 10:29

djdanielo1, silniki krokowe SŁUŻĄ do odliczania kroków, NIE MOGĄ pracować inaczej. Jak silnik zgubi krok, to staje w miejscu i wyje/buczy/piszczy, zależnie od tego, co próbuje zrobić z nim sterownik. Jak mówię - można próbować wysterować silnik krokowy tak, jak BLDC (który w końcu też jest silnikiem synchronicznym), ale ten układ WYJDZIE DROŻEJ, bo wiąże się z budową:
a) przetwornicy step-up, która z pakietu Li-Pol powiedzmy 18V zrobi Ci wymagane 100V
b) specjalnego sterownika (8 tranzystorów; do BLDC wystarcza 6) z pomiarem napięcia Back-EMF - konieczne użycie mikrokontrolera i pisanie własnego wsadu, bo nikt takiego pomysłu raczej nie realizował wcześniej i nie upublicznił
...do tego prawdopodobnie co najmniej raz sterownik się spali z powodu złego programu.

Koszt takiej zabawy będzie szedł albo w kilka tysięcy - jeżeli zlecisz projekt - albo spędzisz nad tym co najmniej rok ucząc się fachu elektronicznego (fachu - zakładam znajomość teorii; bez znajomości teorii to są ze 2-3 lata nauki).

Zobacz ten silnik
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
Do tego sterownik
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_ESC.html

Razem masz <500zł i pociągniesz spokojnie swój samochodzik.

Jeżeli naprawdę chcesz gdzieś przyoszczędzić, to możesz skonstruować samodzielnie przekładnię - polecam stronę www.*.net - tu znajdziesz tanie koła zębate i pasowe. Do silnika o niskim KV przekładnia na pasie zębatym byłaby ciekawa :)


Autor tematu
djdanielo1
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 15
Rejestracja: 26 gru 2011, 18:08
Lokalizacja: rybnik

#13

Post napisał: djdanielo1 » 20 mar 2013, 16:43

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, jednak mnie przekonaliście. Jeszcze raz wam dziękuje za opisanie dlaczego to nie będzie działać i jakie są koszty tego. Wybiorę silnik BLDC, co do przekładni już jest wykonana właśnie na pasach ; )

Pozdrawiam serdecznie

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”