Czy ten silnik pójdzie na falowniku zasilanym 1fazą?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 307
- Rejestracja: 05 sty 2008, 12:13
- Lokalizacja: Garwolin
Czesc!ALZ pisze:Sprawdż jeszcze częstotliwość nośną . Często dla normalnych silników częstotliwość nośna powyżej 3 kHz daje taki własnie efekt.
Mam 15kHz na nośnej, przy niższych mokry chinczyk strasznie brzęczał i brzydko chodził.
Spróbuje wieczorem z miernikiem, bo chyba jest tak ze falownik pełnego uzwojenia nie widzi jak kolega wyżej wspomniał...
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 307
- Rejestracja: 05 sty 2008, 12:13
- Lokalizacja: Garwolin
O, cenna uwaga, dzięki.ALZ pisze:Bo właśnie zasadą jest że nośna jest zależna od częstotliwości wyjściowej, a dla częstotliwości 50 Hz w zupełnosci wystarcza 3 kHz. I może byc taka sytuacja że silnik Ci nie ruszy jeśli nośna będzie zbyt mała lub za duża. Zresztą sprawdź sam jak różni się prąd silnika w zależności od nośnej.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
A może jednak poprostu zrobiłeś błąd przy połączeniu w trójkąt? Zamieniony koniec-początek któregoś uzwojenia, czyli to co sugeruje kol.pixes2.
[ Dodano: 2013-03-12, 02:47 ]
[ Dodano: 2013-03-12, 02:47 ]
To nie jest prawda, rosną co prawda trochę straty, ale nie na tyle, żeby silnik nie chodził. Producenci nie produkują bubli i wyraźnie by ostrzegali gdyby tak było. Dla silnika nie ma aż takiego znaczenia czy otrzymuje "sinusoidę" posiekaną 3 czy 16kHz. Natomiast niższe częstotliwości (3-4 kHz) bywają słyszalne wkutek drgań elementów silnika i charakterystyki naszego ucha. 3 kHz słyszymy dużo lepiej niż 16 kHz.ALZ pisze:Sprawdż jeszcze częstotliwość nośną . Często dla normalnych silników częstotliwość nośna powyżej 3 kHz daje taki własnie efekt.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Żeby uściślić - moja uwaga dotyczyła indukcyjnych silników 3-fazowych o częstotliwości nominalnej 50 Hz i mocy do 3 kW. Nie miałem okazji sprawdzić na silnikach o częstotliwościach nominalnych >60Hz i o większej mocy. Być może tam takie przypadki się zdarzają, chociaż nie ma to teoretycznego uzasadnienia. Powodem jest być może beznadziejna jakość materiałów użytych do budowy silnika.ALZ pisze:Podłącz kilkadziesiąt różnych silników i zobaczysz jak to jest. Ja to już wiem.