Poszukiwanie producenta silnika
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Kurcze, czegoś tu nie rozumiem 5,5 kW za 150$.
5 kW to juz dość poważny silnik i przy takich wysokich obrotach to waga napewno powyżej 20 kg, a 100 000 obr. to juz niezły majstersztyk i prawdę mówiąc jeszcze nie słyszałem o czymś takim. Wrzeciona o takich obrotach i takich mocach się zdarzają ale są naprawdę wyjątkiem i kosztują .... lepiej nie myśleć.
Cos tu nie gra - sprężarka i takie obroty?? Chyba że mówimy o sprężarkach turbinowych, ale nawet F16 nie ma takich obrotów turbiny.
5 kW to juz dość poważny silnik i przy takich wysokich obrotach to waga napewno powyżej 20 kg, a 100 000 obr. to juz niezły majstersztyk i prawdę mówiąc jeszcze nie słyszałem o czymś takim. Wrzeciona o takich obrotach i takich mocach się zdarzają ale są naprawdę wyjątkiem i kosztują .... lepiej nie myśleć.
Cos tu nie gra - sprężarka i takie obroty?? Chyba że mówimy o sprężarkach turbinowych, ale nawet F16 nie ma takich obrotów turbiny.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Ten silnik waży 880g. Fajna gęstość mocy, nie?
http://www.ebay.com/itm/LEOPARD-RC-Mode ... 460b7cf7f9
Zatem przy obwodzie 21cm będzie 2.1kHz = 126000rpm - turbiny modelarskie mają taki obwód i taką prędkość.
BTW Widziałem kiedyś w działaniu silnik modelarski (napęd tunelowy - ang. ducted fan); moc 800W, 50000 RPM. Miało to chyba ponad 1kg ciągu ze średnicy wentylatora jakieś 6cm.
http://www.ebay.com/itm/LEOPARD-RC-Mode ... 460b7cf7f9
Turbiny - dziwnym zbiegiem okoliczności - nie mają stałych obrotów, tylko stałą prędkość obwodową, równą ok. 450m/s.nawet F16
Zatem przy obwodzie 21cm będzie 2.1kHz = 126000rpm - turbiny modelarskie mają taki obwód i taką prędkość.
BTW Widziałem kiedyś w działaniu silnik modelarski (napęd tunelowy - ang. ducted fan); moc 800W, 50000 RPM. Miało to chyba ponad 1kg ciągu ze średnicy wentylatora jakieś 6cm.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Kolego... wrzeciono nie pracuje w powietrzu tylko w metalu - łożyska pracują pod obciążeniem złożonym i nierzadko udarowym. To musi i ważyć i kosztować. Jakbyś do tego silnika założył frez i chciał pójść przez aluminium, to wyłożyłby się po 5min. pracy z maksymalną mocą. Ale jak tylko go użyjesz do napędu (przez przekładnię/sprzęgło elastyczne) i dasz mu płaszcz wodny do chłodzenia, żeby magnesy się nie rozmagnesowały od temperatury, to zapewne będzie to nawet działać i pewnie przeżyłoby kressa.
W drugą stronę patrząc - masz silniki lotnicze o mocy liczonej w megawatach, które ważą grubo poniżej tony. Też powiesz, że są za lekkie?
W drugą stronę patrząc - masz silniki lotnicze o mocy liczonej w megawatach, które ważą grubo poniżej tony. Też powiesz, że są za lekkie?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Te silniki mają wydajność ok. 90%, więc to będzie ok 0.5kW ciepła do odprowadzenia. 100W z procesora odprowadza się przez znacznie mniejszą powierzchnię, niż ma ten silnik. Przy pracy w sprężarce (zakładam, że turbo) zapewne wystarczy go obudować w podłużne żebra i umieścić w strumieniu pompowanego powietrza.