Poszukiwanie producenta silnika

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#11

Post napisał: ursus_arctos » 21 lut 2013, 23:38

Modelarskie 5.5kW 40000 rpm widziałem po $150 na ebayu. Pewnie dałoby się go zakręcić szybciej, tylko sterownik na 80V/100A (mniej więcej tyle trzeba) nie jest najczęściej spotykanym zjawiskiem...



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#12

Post napisał: ALZ » 22 lut 2013, 00:01

Kurcze, czegoś tu nie rozumiem 5,5 kW za 150$.
5 kW to juz dość poważny silnik i przy takich wysokich obrotach to waga napewno powyżej 20 kg, a 100 000 obr. to juz niezły majstersztyk i prawdę mówiąc jeszcze nie słyszałem o czymś takim. Wrzeciona o takich obrotach i takich mocach się zdarzają ale są naprawdę wyjątkiem i kosztują .... lepiej nie myśleć.
Cos tu nie gra - sprężarka i takie obroty?? Chyba że mówimy o sprężarkach turbinowych, ale nawet F16 nie ma takich obrotów turbiny.

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#13

Post napisał: ursus_arctos » 22 lut 2013, 01:01

Ten silnik waży 880g. Fajna gęstość mocy, nie?
http://www.ebay.com/itm/LEOPARD-RC-Mode ... 460b7cf7f9
nawet F16
Turbiny - dziwnym zbiegiem okoliczności - nie mają stałych obrotów, tylko stałą prędkość obwodową, równą ok. 450m/s.
Zatem przy obwodzie 21cm będzie 2.1kHz = 126000rpm - turbiny modelarskie mają taki obwód i taką prędkość.

BTW Widziałem kiedyś w działaniu silnik modelarski (napęd tunelowy - ang. ducted fan); moc 800W, 50000 RPM. Miało to chyba ponad 1kg ciągu ze średnicy wentylatora jakieś 6cm.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#14

Post napisał: ALZ » 22 lut 2013, 01:10

:lol: Max. Power: 5500W
5,5 kW ukręca taki wałek w kilka chwil (8mm) .
Myślałem że mówimy o silnikach a nie o popierdółkach.

Awatar użytkownika

szymo23
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 105
Rejestracja: 15 lip 2004, 20:04
Lokalizacja: xxx

#15

Post napisał: szymo23 » 22 lut 2013, 01:10

Silnik modelarski będzie idealny znajdziesz coś w sieci Ja znam takie silniki czeskie RAY mają moc nawet do 2 kw małe wymiary i są szybkie
W trumnie z Baltony wyglądasz jak żywy

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#16

Post napisał: ursus_arctos » 22 lut 2013, 01:23

@ALZ: Przy 40000rpm i mocy 5.5kW wychodzi moment 1.3Nm. To chyba jednak nie ukręca wałka 8mm.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#17

Post napisał: ALZ » 22 lut 2013, 01:29

To powiedzcie to tym idiotom w GMN, Jager, Elte Colombo itd po co robią takie wielkie i ciężkie wrzeciona.
Po co płacić 18 000 zł za wrzeciono 5 Kw i 40 000 obr skoro mozna kupić silnik 5,5 kW za 150 $. Litości.

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#18

Post napisał: ursus_arctos » 22 lut 2013, 01:46

Kolego... wrzeciono nie pracuje w powietrzu tylko w metalu - łożyska pracują pod obciążeniem złożonym i nierzadko udarowym. To musi i ważyć i kosztować. Jakbyś do tego silnika założył frez i chciał pójść przez aluminium, to wyłożyłby się po 5min. pracy z maksymalną mocą. Ale jak tylko go użyjesz do napędu (przez przekładnię/sprzęgło elastyczne) i dasz mu płaszcz wodny do chłodzenia, żeby magnesy się nie rozmagnesowały od temperatury, to zapewne będzie to nawet działać i pewnie przeżyłoby kressa.
W drugą stronę patrząc - masz silniki lotnicze o mocy liczonej w megawatach, które ważą grubo poniżej tony. Też powiesz, że są za lekkie?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#19

Post napisał: ALZ » 22 lut 2013, 01:53

Woda nie wystarczy, musisz uzyć ciekłego azotu

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#20

Post napisał: ursus_arctos » 22 lut 2013, 02:16

Te silniki mają wydajność ok. 90%, więc to będzie ok 0.5kW ciepła do odprowadzenia. 100W z procesora odprowadza się przez znacznie mniejszą powierzchnię, niż ma ten silnik. Przy pracy w sprężarce (zakładam, że turbo) zapewne wystarczy go obudować w podłużne żebra i umieścić w strumieniu pompowanego powietrza.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”