od czego zacząć?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Koncepcja fajna tylko powinieneś sie zastanowić czy ta maszyna da rade zrobić większość rzeczy jakie chcesz na niej robić . Jeśli tak to powinieneś juz zrobić bardziej precyzyjne założenia . A wiec gabaryty , jakie prowadnice , napędy i przeniesienie napędów . Policzyć ile trzeba , zweryfikować z cenami doliczyć cenę elektroniki i wykonania . No i masz przybliżony budżet i prawdopodobnie wielki bol głowy 

Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Mój sąsiad jest zwykle sceptycznie nastawiony do wszystkiego co ma w swojej nazwie słowo "uniwersalne" Mówi wtedy że jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Nie chcę oczywiście zbyt brutalnie gasić Twojego zapału bo taka maszynka, gdyby doczekała się realizacji, dałaby faktycznie sporo możliwości w przeliczeniu na metr sześcienny swojej objętości. Trzeba jedynie na wstępie zdać sobie sprawę z tego że im więcej elementów ruchomych , tym trudniej o sztywność konstrukcji i dokładność. Jest jeszcze "drobny" problem ze sterowaniem tyloma osiami swobody. Na rysunku widać że potrzeba 5 silników krokowych lub serwo. Prawdopodobnie autor rysunku zapomniał zaznaczyć istnienie szóstego- do napędu wrzeciona wzdłuż jego osi. Tymczasem najczęściej spotykane rozwiązania urządzeń opierają się na najwyżej trzech silnikach +wrzeciono. Pojawia się zatem cichutkie nieśmiałe pytanie- jakim programem należałoby napędzać taką sprytną maszynę. Następne z kolei wynika z powyższego. Jeżeli uda Ci się pozyskać taki program-kombajn to z pewnością będzie jeszcze potrzebny zdrowy kawałek elektroniki która strumień informacji z komputera rozdzieli sprawiedliwie na przydatne poszczególnym silnikom. Jest też inny, może mniej ambitny ale łatwiejszy do realizacji pomysł ,że dla każdego projektu realizowanego na tym wiertarko-frezarko-plotero-helikopterze zdecydujesz które trzy silniki będą sterowane a które zastopowane na głucho. Wtedy do każdego zadania będziesz przezbrajał sprzęt. Chyba że jestem w totalnym błędzie a takie gotowce z wyższej półki dla ambitnych już istnieją.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 lis 2006, 06:59
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Czesc !!!
Sam zbieram sily i pieniądze na realizacje mniej ambitnej (jedyne 3 osie) maszynki wzorowanej (nie ukrywam) na projektach zrealizowanych przez kolegów Piotrjub lub gmaro i jezeli zaczynasz swoją przygodę z takimi projektami to gleboko rozwaz mozliwość redukcji stopnia trudości bo 5 osiówka też chdziła mi po głowie i po kilku wnioskach szybko uciekła
Sam zbieram sily i pieniądze na realizacje mniej ambitnej (jedyne 3 osie) maszynki wzorowanej (nie ukrywam) na projektach zrealizowanych przez kolegów Piotrjub lub gmaro i jezeli zaczynasz swoją przygodę z takimi projektami to gleboko rozwaz mozliwość redukcji stopnia trudości bo 5 osiówka też chdziła mi po głowie i po kilku wnioskach szybko uciekła

-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 3671
- Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
- Lokalizacja: zapytaj
- Kontakt:
wszystko koryguje niestety zasób kwoty jaka pragniemy przeznaczyć na budowę swojej maszynyjacekosw pisze:Czesc !!!
Sam zbieram sily i pieniądze na realizacje mniej ambitnej (jedyne 3 osie) maszynki wzorowanej (nie ukrywam) na projektach zrealizowanych przez kolegów Piotrjub lub gmaro


Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem...
to nacisnij POMÓGŁ :]
Pomogłem...

-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 lis 2006, 06:59
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
a na dodatek tutaj praktycznie wszystkie konstrukcje podobne do siebie jak samochody , tylko szczegółami i rozwiązaniami się różnią ..
[/quote]
myślę że popularność konstrukcji sparwdzonej przez wielu (teoretycznie precyzyjnie scharakteryzowana) potwierdza sens jej budowania, a że przypomina swego czasu polskie drogi gdzie dominowała jedna marka samochodu
to nic.

myślę że popularność konstrukcji sparwdzonej przez wielu (teoretycznie precyzyjnie scharakteryzowana) potwierdza sens jej budowania, a że przypomina swego czasu polskie drogi gdzie dominowała jedna marka samochodu
