sterownik 6A
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Schemat przedstawia równoległe połączenie 3 układów L298.
Znawcy tematu zauważyli, że złamałem piersze prawo Kirhoffa. Celowo popełniłem ten błąd aby zilustrować rozrzut parametrów układów zgodnie z kartą katalogową ST. Rezystancje reprezentują załączone klucze. Pozwoliłem sobie wyliczyć ich wartości dla prądu 2A, który powinien zsumować się w obciążeniu. Jak widać rezystancje różnią sią nawet o 35%! Oczywiście w rozważaniach przyjąłem skrajne wartości rozrzutu. Jak widać największą część prądu przyjmie na siebie pierwszy L298 (RH1, RL1). Czy prąd ten przekroczy maksymalną moc strat w układzie 25W (pracujemy półkrokiem)? Bardzo możliwe, choć będzie zależało to od pozostałych L298. Powiedzmy, że pierwszy L298 uszkodził się w ten sposób, że wystąpiła przerwa w jego obwodach. Automatycznie pozostałe dwa układy muszą przejąć po 3A. Problem będzie większy jeśli nastąpi zwarcie w układzie. Spowoduje ono wstrzymanie pracy PWM, skutkiem czego uszkodzimy uzwojenie drogiego silnika.
Znawcy tematu zauważyli, że złamałem piersze prawo Kirhoffa. Celowo popełniłem ten błąd aby zilustrować rozrzut parametrów układów zgodnie z kartą katalogową ST. Rezystancje reprezentują załączone klucze. Pozwoliłem sobie wyliczyć ich wartości dla prądu 2A, który powinien zsumować się w obciążeniu. Jak widać rezystancje różnią sią nawet o 35%! Oczywiście w rozważaniach przyjąłem skrajne wartości rozrzutu. Jak widać największą część prądu przyjmie na siebie pierwszy L298 (RH1, RL1). Czy prąd ten przekroczy maksymalną moc strat w układzie 25W (pracujemy półkrokiem)? Bardzo możliwe, choć będzie zależało to od pozostałych L298. Powiedzmy, że pierwszy L298 uszkodził się w ten sposób, że wystąpiła przerwa w jego obwodach. Automatycznie pozostałe dwa układy muszą przejąć po 3A. Problem będzie większy jeśli nastąpi zwarcie w układzie. Spowoduje ono wstrzymanie pracy PWM, skutkiem czego uszkodzimy uzwojenie drogiego silnika.
- Załączniki
-
- schemat_3.JPG (24.77 KiB) Przejrzano 1342 razy