Biedrona w stoczni

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC
Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 127
Posty: 3705
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#411

Post napisał: MlKl » 11 gru 2012, 08:59

IMPULS3 pisze:
MlKl pisze:Taki Kulczyk, czy inny Gudzowaty mogliby taki zakład postawić od ręki, nawet bez sięgania po kredyty.
I kogo mialby zatrudnić w tej fabryce? Ludzi z ulicy ? Bez przesady. Technologię rozwija się latami, nie da się tak po prostu wejść i już.
Tą technologię można kupić, wyważanie otwartych dawno drzwi sensu nie ma. Problem nie tkwi w technologii, czy braku wykształconych kadr. Problem w tym, że to się nie opłaca.

Rynek jest opanowany i podzielony między duże koncerny międzynarodowe, szansy na produkcję w jakości i cenie zarówno Kia, jak Mercedesa z Polsce są mniejsze niż zero. Oznacza to, że musielibyśmy tę produkcję ostro dotować. Po pierwsze - nie zgodzi się na to Unia, po drugie - nie stać nas.

Żeby powstały duże polskie fabryki, należy umożliwić akumulacje kapitału polskim przedsiębiorcom, i zapewnić im stabilne warunki prawne, podatkowe etc do prowadzenia działalności.




jacek-1210
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1023
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Radomsko

#412

Post napisał: jacek-1210 » 11 gru 2012, 10:39

yach35 pisze:hmm zaraz ogłoszą wielką świąteczną paczkę do pudła dla Brunona K. :)

Sam bym się może dorzucił i pewnie znalazłoby się jeszcze kilku :smile: . Tydzień temu rozmawiałem ze znajomą, której młodsza koleżanka była słuchaczką jego wykładów i stwierdziła krótko: to kompletnie nieprawdopodobne, żeby taki miły i bardzo inteligentny człowiek organizował własną grupę przestępczą za pośrednictwem internetu...
Chociaż najchętniej, to dołożyłbym sie na paczki dla pozostałych członków tej jego grupy przestępczej :wink: . O ile ich znajdą. O ile kiedykolwiek istnieli
Najlepsza ostatnio była Pieńkowska kiedy w którymś z programów powiedziała, że Brunon K. chciał zdetonować cztery tony TROTYLU !!! :grin:

Miki: gdyby prześledzić ścieżki jakimi ci wymienieni tutaj najbogatsi dochodzili do swojego kapitału, to człowiek zastanawia się czy nie miał racji w Rosji ktoś kto stwierdził, że niech sobie ci najbogatsi zejdą do swoich luksusowych schronów na 21.12.2012, a wtedy należałoby szybko włazy do tych schronów zabetonować... Choć z drugiej strony natura nie znosi próżni i nie ten to znalazłby się pewnie inny. W końcu pierwszy milion trzeba ukraść..

Yach35: cud miód te szyneczki...
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? :wink:


lolo2
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 703
Rejestracja: 30 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Global

#413

Post napisał: lolo2 » 11 gru 2012, 12:37

Według mnie to powinni się wziąść za bezrobotnych i zmusić ich do pracy a nie. U mnie w gminie aż sie roi od kombinatorów. Mieszkania socjalne dostają, węgiel teraz dostali, centralne im wyremontowali, to jeszcze teraz poszli strajkować że za mało kasy socjalnej dostają bo nie mają za co żyć.

Nie mam bladego pojęcia z skąd gmina bierze na to pieniądze. Dodatkowo w planach są następne mieszkania socjalne. Parodia. Nie opłaca im się iść do pracy bo im te wszystkie "wygody" zabiorą.

Bezrobotni powinni dzień w dzień odśnieżać, kosić trawę, zamiatać chodniki jeżeli chcą dostawać zasiłki, być ubezpieczeni i żeby im się należało socjalne.

MIKI
Duże fabryki jednak u nas się opłacają i samochodówka jeszcze w miarę u nas inwestuję. Polska jest światową mekką w produkcji autobusów nawet szwedzi rezygnują z produkcji u siebie na korzyść Polski.
http://external.polskieradio.pl/8/86/Ar ... e-w-Polsce

Teraz powinniśmy się bać wschodu, bo to jest rynek chłonny, ludzie tam zarabiają 200 - 300 dolarów. Wschód będzie tańszy a pracownicy zaleją europę tak jak my dotychczas. Naszym Polakom za granicą się ukróci troszeczkę.
Wtedy będziemy mieli do narzekania.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#414

Post napisał: IMPULS3 » 11 gru 2012, 16:38

MlKl pisze:Tą technologię można kupić, wyważanie otwartych dawno drzwi sensu nie ma. Problem nie tkwi w technologii, czy braku wykształconych kadr. Problem w tym, że to się nie opłaca.
MIKI czy mam rozumieć że lepiej kupić 100% samochodów z zagranicy niż choć trochę zaspokoić rynek swoimi?
A technologii nikt nie sprzeda, chyba że przestarzałą.

Awatar użytkownika

clubber84
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 26
Posty: 1188
Rejestracja: 28 sie 2011, 10:34
Lokalizacja: Zach-Pom

#415

Post napisał: clubber84 » 11 gru 2012, 17:54

No przecież istnieje w Polsce rynek fabryk produkujących pojazdy:
- autobusy Solaris w Bolechowie k/Poznania (całkowicie polska fabryka)
- autobusy MAN w Tarnowie Podgórnym i pojazdy ciężarowe MAN w Niepołomicach k/Krakowa
- fabryka Volkswagena w Poznaniu
- Opel w Gliwicach
- autobusy Volvo we Wrocławiu
- Scania w Słupsku
- Toyota w Jelczu-Laskowicach.

Do tego cała masa podwykonawców, a wszystko to jest już dużą grupą specjalistów i robotników.

P.S.
Teraz Fiat przenosi całą produkcję Pandy do Włoch pod Neapol, ale to zasługa tamtejszego premiera Silvio.
I zobaczycie (albo i przeczytacie), że "działacze związkowi" z fabryki w Tychach dostaną na odchodne swoje odprawy i zaległe premie, a pracownikom przedstawiciele z Włoch zamiast zwolnień grupowych, dadzą opcję dobrowolnego odejścia (tak dzisiaj w radiu powiedzieli).

Pozdrawiam


zdzicho
Posty w temacie: 39

#416

Post napisał: zdzicho » 11 gru 2012, 19:16

Przemysł samochodowy,to ich konstruowanie i opracowanie technologi, wykonastwo oraz zdobycie rynków zbytu.Wtedy możemy mówić, o przemyśle samochodowym. To ,o czym piszesz, to proste wykonawstwo( poza Solarisem). Dziś jest tu -jutro już gdzie indziej. Pozostają puste hale (nawet bez szczurów ,bo na żelastwie sie nie wyżywią).

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 127
Posty: 3705
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#417

Post napisał: MlKl » 11 gru 2012, 19:54

Fiat jest prywatną firmą, do Włoch przenosi produkcję, bo na prywatnego właściciela nacisk wywarł polityk, który rządzi jego krajem. Słowem - robi sobie krzywdę pod naciskiem politycznym. Bo on do Polski nie przenosił wcześniej produkcji, bo kocha Polskę i Polaków, tylko prozaicznie mu się to opłacało.

Rolą polityków i państwa nie jest tworzenie miejsc pracy, czy budowanie fabryk. Oni mają stwarzać w kraju takie warunki, by zarówno właśni obywatele, jak i przedsiębiorcy z całego świata właśnie u nas chcieli swoje fabryki otwierać, i zatrudniać Polaków jako pracowników.

Jak państwu zależy na tym, by się w Polsce rozwinął przemysł samochodowy, wystarczy zwolnić go z podatków na 20 czy 30 lat, i sam się rozwinie. Ale dopóki będzie choćby możliwość, że do władzy dorwie się oszołom, sięgający do "głębokich kieszeni", żeby zaspokoić swoich wyborców-nierobów, takie fabryki nie powstaną, choćby Tusk ich potencjalnych właścicieli miodem smarował.

Dopóki w Polsce zatrudnienie pracownika będzie wiązało z nim pracodawcę równie trwale jak adopcja, wielki przemysł w niej nie powstanie. Podobnie nie powstanie, dopóki nie ograniczone zostaną apetyty i możliwości związków zawodowych.

Awatar użytkownika

tom22
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 48
Posty: 479
Rejestracja: 22 lis 2008, 18:29
Lokalizacja: Mazowsze

#418

Post napisał: tom22 » 12 gru 2012, 11:33

MlKl pisze:Szansa na to, że do władzy dojdzie oszołom pokroju Kaczyńskiego i znacjonalizuje taką fabrykę, a właściciela za urojone winy posadzi w celi jest zbyt duża.

Widzę że jednak znasz mechanizm - jak zlikwidowano stocznię :smile:
wszystko jak piszesz - aresztowania -nacjonalizacja.....
pozostaje tylko cui bono?


http://www.rp.pl/artykul/930364.html

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 127
Posty: 3705
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#419

Post napisał: MlKl » 12 gru 2012, 12:52

Stocznia upadła, bo państwo przestało ją dotować, a sama z siebie generowała stale straty. Nie była to wina jej prezesów, co zostało przed sądem udowodnione.

Żyjemy w chorym kraju. Za żadne pieniądze nie zostałbym dziś dyrektorem szpitala. Państwo takiemu mówi tak: "Dajemy ci pieniędzy na pół roku, a ty masz za to leczyć wszystkich, którzy się zgłoszą przez cały rok. I nie obchodzi nas, jak to zrobisz".

I co ma taki dyrektor zrobić? Pensji personelowi nie może uciąć, zwolnić połowy też nie może, bo już dziś nie ma komu koło pacjentów chodzić. Dodatkowych pieniędzy za leczenie od pacjentów pobierać nie może. du** z tyłu, jakby się nie odwrócił.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 11926
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#420

Post napisał: RomanJ4 » 12 gru 2012, 13:23

MlKl pisze:Pensji personelowi nie może uciąć, zwolnić połowy też nie może, bo już dziś nie ma komu koło pacjentów chodzić.
I prawda, i nie, wystarczy sie nieraz przyjrzeć kontraktom. Czasem ich wartość staje w jaskrawej dysproporcji do świadczonej w zamian pracy. Nie można generalizować, ale czy byłbyś zdolny pracować na np 5 lub więcej pełnych(!) etatach? Gdzie rekord to 21! :shock:
No więc ile ten etat zawiera godzin? A potem wrzask o kolejki do zabiegów.
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”