Jak wygląda OUS 1 ?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 807
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
- Lokalizacja: wlkp.
tylko nie wiem czy ten pret utrzyma taki duzy silnik bo 1kw silnik troche wazy. nie bedzie sie to wyginalo?
oryginalnie jest zalozony 0,3 kw. zastanawiam sie czy mozna by zalozyc wiertarke. moc ma jakies 500w wiec wiecej niz oryginalny silnik lekka i plynna regulacja obrotow no i cena tez przystepna. prosze o odp co o tym myslicie
oryginalnie jest zalozony 0,3 kw. zastanawiam sie czy mozna by zalozyc wiertarke. moc ma jakies 500w wiec wiecej niz oryginalny silnik lekka i plynna regulacja obrotow no i cena tez przystepna. prosze o odp co o tym myslicie
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1500
- Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
- Lokalizacja: lublin
Ja frezarkę mam osobno i z wrzecionem ciągle ekperymentuję .Wyciągnołem silnik z przekładnią z Kerchera o par. 1.6kW 2800obr /min mogę zrobić fotkę i tym mam zamiar frezować. Wiem terz gdzie można nabyć maszynkę którą można przerobić na frezarkę stołową .w środę mogę fotki zrobić i pokazać na forum.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
Seryjny silnik ( 380V ) - 370 W - waga 6kg - obroty prawo lewopret sie raczej wygnie:( ja mialem wrazenie ze przy seryjnym silniku byl tak na styk......
Silnik AEG 220V - 1,1kW - waga - 13 kg - obroty prawo lewo ( taki mam założony - na Allegro zapłaciłem 201,- - napewno można taniej ale mnie piliło - pracuje ciszej niż seryjny. W sklepie taka moc to ok. 550zł)
Pręt się nie wygina..... ale
w korpusie wrzeciona jest wspawana tuleja w której jest osadzany koniec pręta i działa jak
dźwignia, czyli zwiększenie ciężaru o 6 kg może obciążyć nadmiernie spaw.
Silnika nie odchudzimy ale można zmniejszyć dźwignię.
Zmieniłem paski na inne o mniejszej długości, i zmieniłem mocowanie silnika. Pręta nie obcinałem ale dłudość dźwigni zmniejszyła się o ...... połowę czyli obciążenie spawu jak w konstrukcji fabrycznej
drugie ale ...... ciężar zespołu wrzeciono / pręt / koła pasowe / silnik - zwiększył się co prawda tylko o 6kg ale jednak przy przezbrajaniu maszynki z funkcji tokarka / frezarka stanowi sporą upierdliwość ( trzymasz w pazurach tylko/aż 6kg więcej )
dlatego mocowanie silnika zrobiłem w formie powiedzmy mocowania bagnetowego.
Jednym ruchem odblokowuję mocowanie i zdejmuję silnik z podstawy przezbrajam maszynkę, a następnie zakładam silnik i jest ok.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 807
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
- Lokalizacja: wlkp.
to doradzcie mi co mam zrobic. mam silnik 1,5 kw nowy ale jest ciezki ;/ mam rowniez duzo mniejszy silnik nie wiem jakiej mocy bo nic na tabliczce nie widac ale jest to silnik od szlifierki katowej w gietkim walkiem i ma on ok 3 tys obrotow. i zastanawiam sie nad kupnem jakiejs taniej wiertarki. aha nie mam kola pasowego posredniego(tego na 4 paski) na wrzeciono i na silnik mam. co proponujecie?
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
od slifierki kątowej zwykle mają większe obrotymrozanski pisze:jest to silnik od szlifierki katowej w gietkim walkiem i ma on ok 3 tys obrotow

bez koła pośredniego raczej nie zejdziesz na małe obroty za pomocą paska.
Prosty regulator elektroniczny odpada bo zwykle powoduje duży spadek mocy na małych obrotach.
jakie obroty ? jaka waga ?.mrozanski pisze:mam silnik 1,5 kw nowy ale jest ciezki