alternatywny naped

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.
Awatar użytkownika

gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#11

Post napisał: gaspar » 15 lis 2006, 20:23

upadły_mnich pisze:dodatkowy hałas zwłaszcza przy większych predkościach a obrabiarki cnc to natury duże posuwy
Przy załączonym wrzecionie - zwłaszcza amatorskiej szlifierki prostej to raczej kwestia drugorzędna, gdyż jej praca i tak zagłuszy hałas łańcucha.


https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie

Tagi:

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#12

Post napisał: DZIKUS » 15 lis 2006, 20:26

przeciez tu jest cos zupelnei innego-lanuch sluzy jedynie do przekazania ruchu obrotowego z walu silnika na srube pociagowa i to ona odpowiada za realizacje posuwu. w takim wypadku lanuch mozna jeszcze s\odbiedy stosowac, jesli kola lanuchowe maaj odpowiednio duza liczbe zebow przez co sa bardziej zblizone do okregu i rownomierniej pracuja
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#13

Post napisał: gaspar » 15 lis 2006, 20:36

Dokładnie, tutaj ruch maszyny realizowany jest przez śruby metryczne...
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1592
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#14

Post napisał: upadły_mnich » 15 lis 2006, 21:47

przepraszam...nie przyjrzałem się zdjęciom - właśnie mamy na warsztacie tj robimy obrabiarkę (coś jak styroploter ale z piłą) z napędem bram z servo bezposrednio na paskach i jakoś ten napęd bezpośredni bram mi chodził po głowie
DZIKUS pisze:jesli kola lanuchowe maaj odpowiednio duza liczbe zebow
racja...ale na tym forum koledzy stosują raczej małe koła na silniku i na jednym zdjęciu takie małe koło widzę

mimo wszystko nierównomierność łańcucha jest większa, może nie ma to dużego wpływu na dokładność czy drgania ale zawsze.
dodatkowo pasek przy takim schemacie tłumi drgania np od krokowca a łańcuch...?

ciekawe czy taki naped jest wyraźnie tańszy od 2 kół zębatych?

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#15

Post napisał: DZIKUS » 15 lis 2006, 22:20

wydaje mi sie, ze jednak jest to tansze, lanuch rowerowy (do roweru bez przezutki) ma dlugosc okolo 1m i mozna go kupic nawet za mniej niz 10zl. do tego mozna zaadoptowac kola lanuchowe z tylnych piast typu torpedo, choc wybor ilosci zebow jest raczej mizarny, jesli dobrze pamietam 16-24. mozna tez probowac zastosowac kola lanuchowe od korb, albo wyciac je samemu. oczywiscie lanuchy roweniz posiadaja pewna zdolnosc tlumienia drgan, ale jesli pracuja z kolami o malej liczbie zebow, to same te drgania beda generowac.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#16

Post napisał: Wodzu » 18 lis 2006, 23:32

Nie wszystkie koła zębate od rowera się nadają. Z przednich przerzutek radzę nie korzystać wogóle gdyż są one specjalnie robione owlanie aby zrownowarzyc moment, a moze to tylko ja tak mam w kolarce.
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.


olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1249
Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
Lokalizacja: EU

#17

Post napisał: olo_3 » 19 lis 2006, 01:29

Przyznam szczerze ze nie chciało mi się czytać całego wątku ;), lecz z łańcuchami ma do czynienia dosyć często w motocyklach. Napędzą się nimi: koła zdawcze, walki rozrządu, pompy oleju w mniejszych pojemnościach sprzęgła i walki wyrównoważąjce.

Łańcuchy są rożnego rodzaju. Jednak tu mowa o najtańszych, najsłabszych i najmniej dokładnych rowerowych.
Łańcuchy maja swoja bezwładność i naciąg, zależny od temperatury i stanu technicznego, wymagają częstej pielęgnacji (co prawda są łańcuchy o-ringowe x-ringowe, które z kolej zatrzymują smar wew. tulejki), strasznie brudzą i są bardzo głośne. Nie wspominając o okresowej wymianie zębatek.

Raczej bym odradzał koledze pomysł przeniesienia napadu łańcuchem. Jak już to tylko pakietowym – ale ten z kolei podniesie kosza.
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”