wrzeciono poziome Avia fnd 32

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
majus77
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 sie 2012, 17:16
Lokalizacja: Biskupiec

wrzeciono poziome Avia fnd 32

#1

Post napisał: majus77 » 27 sie 2012, 17:38

Witam wszystkich forumowiczów. Zakupiłem frezarkę Avia Fnd 32 (wcześniej fnc 25) i mam problem z mocowaniem narzędzi w stożku wrzeciona poziomego, a mianowicie brak śruby (ściągacza). Czy może ktoś wie jak taka śruba wygląda i jak jest zainstalowana w maszynie? Z góry dziękuję za wszelkie porady oraz rysunki techniczne.



Tagi:


tokarz
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 33
Rejestracja: 22 kwie 2008, 20:37
Lokalizacja: wielkopolska

#2

Post napisał: tokarz » 29 sie 2012, 19:51

Witam
O ile się nie mylę śrubę m16 powinno być widać okiem na końcu stożka iso 40 a z boku belki od strony dźwigni jest kwadrat 14 na który nakłada się klucz dociska i wtedy można pokręcać śrubą . Jeżeli tych akcesoriów niema w maszynie to może być trochę rozkręcania aby do tego się dostać . Niestety niemam deteerki.


Autor tematu
majus77
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 sie 2012, 17:16
Lokalizacja: Biskupiec

#3

Post napisał: majus77 » 29 sie 2012, 22:01

Witam. dziękuję za odpowiedź. Jednak to w dalszym ciągu nie rozwiązuje mojego problemu. Posiadam DTR-ke do tej maszyny i na rysunku widać dwa tryby, które po dociśnięciu tego kwadrata od strony dzwigni powinny zazębić i śróba powinna zacząć sie obracać, jednak tej śróby nie ma. Zastanawia mnie jak ona jest mocowana w środku maszyny. Czy można ją zainstalować w każdej chwili i ktoś ją po prostu wymontował, czy została usunięta podczas jakiegoś remontu. Z góry dziękuje za odpowiedź.


tokarz
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 33
Rejestracja: 22 kwie 2008, 20:37
Lokalizacja: wielkopolska

#4

Post napisał: tokarz » 30 sie 2012, 20:05

Na schematach powinno to być widoczne u nas działa dobrze i jeszcze tam nie zaglądaliśmy tak że niewiele pomogę .


Autor tematu
majus77
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 sie 2012, 17:16
Lokalizacja: Biskupiec

#5

Post napisał: majus77 » 30 sie 2012, 21:21

Właśnie na schemacie nie wiele widać, ale wymyśliłem inny sposób mocowania. A mianowicie wytoczę pierścień a potem wyfrezuje w nim boki tak, żeby na środku zostały mi kostki zabierakowe potem wywierce dwa otwory tak, żeby można było dokręcić do wrzeciona. Chyba powinno zdać egzamin?


tokarz
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 33
Rejestracja: 22 kwie 2008, 20:37
Lokalizacja: wielkopolska

#6

Post napisał: tokarz » 01 wrz 2012, 21:34

Powinno wytrzymać zaciskanie a wyciągać tulejkę też da radę ?


Autor tematu
majus77
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 sie 2012, 17:16
Lokalizacja: Biskupiec

#7

Post napisał: majus77 » 02 wrz 2012, 11:03

Przy wyciąganiu myślałem o delikatnym pukaniu młotkiem tak, żeby nic nie uszkodzić i powinno być dobrze. A swoją drogą to rozebrałem już maszynę żeby zajrzeć do środka jak to jest zrobione i odkryłem, że jednego tryba wogóle nie ma, a w drógim po zębach zostało tylko wspomienie. Może orientuje się ktoś gdzie można taki komplet dokupić?


tokarz
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 33
Rejestracja: 22 kwie 2008, 20:37
Lokalizacja: wielkopolska

#8

Post napisał: tokarz » 02 wrz 2012, 21:40

Do naszej kupowaliśmy koła u producenta w Avii w Warszawie choć początkowo stwierdzili że to dosyć stary model i cześci już nie utrzymują to po tygodniu poszukiwań w magazynie koła się znalazły . Jężeli chodzi o koła napędu głównego to warto poszukać orginał dorabiane i nieszlifowane potrafią niemiłosiernie chałasować a koszty podobne .Podobno jeszcze w Kępnie mają sporo części .


Autor tematu
majus77
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 27 sie 2012, 17:16
Lokalizacja: Biskupiec

#9

Post napisał: majus77 » 04 wrz 2012, 15:50

Dziękuję za cenne rady. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”