silnik krokowy po rozebraniu lekko chodzi

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

pascalPL
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 546
Rejestracja: 10 cze 2011, 14:19
Lokalizacja: Lublin

#11

Post napisał: pascalPL » 14 sie 2012, 23:25

Może mój sposób nie jest najlepszy, ale ja swoje silniki pozbyłem zębatek przy pomocy odpowiedniej tarczy i szlifierki kątowej.
Pewnym rozwiązaniem jest szybkie podgrzanie zębatki bez podgrzewania osi silnika i wtedy ściągania fizycznego zębatki, ale nie miałem pomysłu jak to zrobić :)



Tagi:


Wojekkk
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 21
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:52
Lokalizacja: Kraków

#12

Post napisał: Wojekkk » 15 sie 2012, 02:07

Wiele zebatek jest osadzane na kleju. Wystarczy podgrzac palnikiem nawet takim dlugopisowym i elegancko zejdzie. Tylko nie przesadz z grzaniem, najlepiej grzej stopniowo i jak bedziesz zbyt dlugo grzal i nie zejdzie ostudz wszytsko az bedzie zimne i dopiero znow zeby nie rozpuscic kleju ktory osadza rotor na osi. Powodzenia.


Nie doczytalem do konca posta kolegi wyzej nim zaczalem pisac :)

Awatar użytkownika

pascalPL
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 546
Rejestracja: 10 cze 2011, 14:19
Lokalizacja: Lublin

#13

Post napisał: pascalPL » 15 sie 2012, 23:53

Ja tej metody nie próbowałem z powodu braku punktowego źródła ognia.
Teorię znam, ale nie zdołałem jej zweryfikować.

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#14

Post napisał: ursus_arctos » 17 sie 2012, 22:08

Ja swoje silniki 23KM-K381-P3V rozbierałem (z tego samego powodu) i nie zauważyłem problemów. Zmierzyłem moment (na tyle, na ile umiałem) i wyszedł coś ponad 0.6Nm przy nominalnym 0.7Nm, więc chyba utraty momentu nie było, a przynajmnie nie więcej niż 15%.
Rzeczywiście, po rozebraniu chodziły jakoś tak "gładko". Ale przed rozebraniem zatrzymywały się nie w 200 punktach na obrót, tylko w 50 - czyli jedna pozycja była wyróżniona. Wniosek: przy rozbieraniu rozmagnesował się stojan, nie wirnik. Po puszczeniu prądu przez silnik "skakanie" wróciło.

Do ściągania łożysk użyłem takiego urządzenia:
2 cztero- lub pięciocentymetrowe kawałki płaskownika aluminiowego 20x6mm połączone na brzegach śrubami (odległość między płaskownikami była wystarczająca do wsadzenia tam zębatki i nakrętki M6); jeden płaskownik miał wycięty "slot" na wał (nakrętka opierała się o płaskownik); w drugim płaskowniku była dziura 6mm i pod spodem śruba M6 z nakrętką.
Najpierw bardzo mocno naprężyłem układ wkręcając śrubę i stuknąłem w nią kombinerkami. Następnie wkręcałem dalej i nakrętka zeszła. Proces powtórzyłem trzy razy.

Silniki, mimo że rozbierane, hulają w mojej maszynie bez zarzutu już od paru ładnych miesięcy.

Zaznaczam - chociaż uważam, że silnikom nic się nie stało, nie rozbierałbym nowych silników, a już na pewno nie takie, w których wirnik ma więcej rzędów zębów - tam pole magnetyczne jest poddane większym stresom po wyjęciu i z wiekszym prawdopodobieństwem może osłabnąć.


Autor tematu
tobbit
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 28 sie 2010, 23:49
Lokalizacja: krk

#15

Post napisał: tobbit » 18 sie 2012, 14:03

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zębatkę usunąłem rozpiłowując ją szlifierką. Próbowałem grzać palnikiem ale nic nie dało. Nie było też tam kleju, są bardzo dobrze spasowane i ciasno siedzą.

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#16

Post napisał: Zienek » 18 sie 2012, 16:29

Skoro mój sposób wygrał, to dawaj "Pomógł" :cool:


Autor tematu
tobbit
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 28 sie 2010, 23:49
Lokalizacja: krk

#17

Post napisał: tobbit » 18 sie 2012, 19:33

Już klikam ;P

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”