Znalezione w Necie

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających
Awatar użytkownika

Autor tematu
Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

Znalezione w Necie

#1

Post napisał: Wodzu » 10 lis 2006, 16:25

Zdaje sie że jest to wrzeciono tokarki.

O znalazłem też plik .Igies

Teraz to mogę sie przyjżeć :cool:

[ Dodano: 2006-11-10, 19:50 ]
Trochę błędów się znalazło- o ile to co widze ma być tak jak to widze :wink:

[ Dodano: 2006-11-10, 19:53 ]
Możnaby też pomyśleć o jakichś Simeringach bo teakie uszczelnienie jest troche kiepskie.

[ Dodano: 2006-11-10, 21:36 ]
Moze jakas wypowiedz na temat tej zabudowy??

[ Dodano: 2006-11-11, 04:10 ]
A jednak wrzeciono tokarki.
Załączniki
Łożyskowanie wrzeciona tokarki część przednia.jpg
Łożyskowanie wrzeciona tokarki część przednia.jpg (57.86 KiB) Przejrzano 3732 razy
Wrzeciennnik- zabudowa .zip
(1.13 MiB) Pobrany 335 razy
3.jpg
3.jpg (51.28 KiB) Przejrzano 3746 razy


Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#2

Post napisał: gelo » 11 lis 2006, 12:04

Skomplikowane to to nie jest.. Ale jak na wrzeciono moze byc.. Komory na smar sa, a i labiryntow tam widac sporo wiec musi wystarczyc. Jezeli musi to pracowac na wysokich obrotach, to simeringi by tylko to wszystko grzaly. Widac tez pierscienie dystansowe co umozliwia regulacje napiecia wstepnego ( mimo, ze nowoczesne lozyska wrzecionowe kupuje sie juz z ustalonym napieciem). Jest to szczegolnie istotne przy ewentualnej naprawie, bo jak sie to wszystko troche zuzyje to mozna sobie "poprawic" sztywnosc wrzeciona szlifujac te pierscionki.

Jedyne co to zastosowanie tego do tokarki jest troche ryzykowne.. Lozyska skosne nie sprawdzaja sie za bardzo przy wcinaniu kanalkow, tzn przy znacznych silach promieniowych.

Mozna by sie pokusic o zastosowanie trzeciego lozyska skosnego dla zwiekszenia przenoszenia sily poosiowej. Ale najlepszym moim zdaniem rozwiazaniem na przedni wezel jest pakiet 2+1. tzn. 2 lozyska oporowe-skosne + 1 Lozyko waleczkowe stozkowe dla lepszego przenoszenia sil promieniowych. Ale to raczej do wiekszej maszyny... Do malej tokarki ( powiedzmy o srednicy toczenia max 300mm) to co widac na rysunku bedzie w sam raz.

pozdro
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<

Awatar użytkownika

Autor tematu
Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#3

Post napisał: Wodzu » 11 lis 2006, 14:53

Dla scislosci napisze ze zewnetrzna srednica łożysk skosnych jest wieksza (D=130mm) od średnicy zew. uchwytu (D=125mm). Fioletowe elementy na rysunku z uchwytem, sa zestawem nakretka+podkładka łożyskowa- wiec jest mozliwosc kasacji luzów. Dostałem to od kolegi z politechniki szczecińskiej. Jest tego o wiele więcej. Ale na razie przesłał mi tylko to.

Ciekawi mnie jaka jest cena koła zębatego HTD T41504 takiego jak na tym zdjęciu??
Załączniki
Wrzeciennik- bez napędu.jpg
Wrzeciennik- bez napędu.jpg (72.96 KiB) Przejrzano 3716 razy
Łożyskowanie wrzeciona tokarki- tuleja wrzeciona i koło zębate.jpg
Łożyskowanie wrzeciona tokarki- tuleja wrzeciona i koło zębate.jpg (63.88 KiB) Przejrzano 3713 razy
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”