cięcie

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Farmland
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1

cięcie

Post napisał: Farmland » 12 sie 2012, 18:07

Witam. Nie znam się za bardzo na stolarce ale jestem w trakcie budowy klatki dla królików i chcę zrobić dach ze spadem. Problem w tym że nie wiem jak uciąć deski boczne żeby pasowały do dachu. Chodzi mi o to jak i czym najlepiej uciąć deskę w ten sposób żeby było w miarę równo:

http://imageshack.us/photo/my-images/24 ... uusmo.png/

Będzie to deska ściany bocznej granicząca z dachem, wiecie o co chodzi?

Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)

Post napisał: BYDGOST » 12 sie 2012, 22:30

Temat bardziej pasuje do działu Na luzie, ale niech tam. Możliwości jest kilka. Najprostsza taka: robisz kreskę na desce, bierzesz piłkę w rękę i tniesz. Wydaje się to nierozsądne bo po co ręcznie, ale jednak można. Współczesne piłki ręczne do drewna są tak ostre i wydajne, że ma to rację bytu. Klatka nie jest przecież bardzo wielka to można sobie i tak poradzić. Kol. MIKI, być może taką samą długość cięcia wykonał w żeliwie też ręcznie, czyli da się.
Jeśli masz do dyspozycji elektryczną pilarkę tarczową do drewna to po wyznaczonej linii tniesz tą pilarką. Wcześniej kładziesz deskę na ziemi a pod nią rozstawiasz podkładki np. z innych desek tak, żeby nie ciachać ziemi.
Możesz też to zrobić na stacjonarnej pole tarczowej wg kreski lub jest inny sposób: wzdłuż linii cięcia przybija się listewkę tak, żeby jej krawędź pokrywała się z linią cięcia i tnie się wzdłuż tej listwy. Na koniec wyjmuje się gwoździe i gotowe. Ten sposób jest bardzo dobry gdy trzeba wyrównać większą ilość np. obrzynków z bala, żeby zrobić z nich coś co przypomina deskę. Do szalunków to wystarcza. Kto się budował to wie.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

kak