Instrukcja instalacji LinuxCNC, dawniej zwanego EMC2
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 22
witajcie
stanąłem przed potrzebą instalacji LinuxCNC i jednocześnie przed problemem bo jeśli o Linux chodzi to jestem zielony dlatego chciałem prosić o pomoc.
mam dwa dyski :
-na jednym dwie partycje (NTFS) i na C: siedzi Windows XP
-drugi do dyspozycji dla Linux (120Gb)
w tej chwili nasuwa się pytanie -co dalej ?
Wyczytałem już że należy odpowiednio przygotować partycje dla Linux ale jak to zrobić?czy wkładać płytę z Windowsem z niej uruchamiać instalatora i usuwać /tworzyć nowe partycje pod Linux czy może to instalator Linux w czasie instalacji ( podobnie jak Win) zaproponuje podział na odpowiednie partycje i ich formatowanie ? (system plików Ext2 Ext4 czy jakiś inny?)
i druga ważna kwestia to co i skąd ma ściągnąć by zainstalować LinuxCNC czyżby to? http://dsplabs.upt.ro/~juve/emc/ ( Ubuntu 10.04 Lucid Lynx LTS LiveCD (2012 - April) ) znalazłem to na tej str. http://www.linuxcnc.org/index.php/engli ... ?task=view (rozumie ze jak to wypale na płytę to po stracie z CD-R uruchomi się instalator który jednocześnie zainstaluje linux i LinuxCNC)
stanąłem przed potrzebą instalacji LinuxCNC i jednocześnie przed problemem bo jeśli o Linux chodzi to jestem zielony dlatego chciałem prosić o pomoc.
mam dwa dyski :
-na jednym dwie partycje (NTFS) i na C: siedzi Windows XP
-drugi do dyspozycji dla Linux (120Gb)
w tej chwili nasuwa się pytanie -co dalej ?
Wyczytałem już że należy odpowiednio przygotować partycje dla Linux ale jak to zrobić?czy wkładać płytę z Windowsem z niej uruchamiać instalatora i usuwać /tworzyć nowe partycje pod Linux czy może to instalator Linux w czasie instalacji ( podobnie jak Win) zaproponuje podział na odpowiednie partycje i ich formatowanie ? (system plików Ext2 Ext4 czy jakiś inny?)