Silnik krokowy z alternatora od fiata 126p???
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
haa widzisz , to jest liczone na pozbycie sie trafa. tylko policzmy w sieci mamy 230V po wyprostowaniu bedzie 230V stałego ale pulsujace. po odfiltrowaniu napiecia(za kondensatorem ) bedziemy miec okolo 230V/0.707 = 325V stad to moje 330V.
zastanawiam sie jeszcze bo jesli przezwajac to przezwajac rowniez wirnik?? czy tylko sam stojan
[ Dodano: 2006-10-29, 10:46 ]
pozbyc sie trafka warto gdyz przy tych mocach to ceny traf sa niezle.... apropo sterowania myslalem mosfetem
zastanawiam sie jeszcze bo jesli przezwajac to przezwajac rowniez wirnik?? czy tylko sam stojan
[ Dodano: 2006-10-29, 10:46 ]
pozbyc sie trafka warto gdyz przy tych mocach to ceny traf sa niezle.... apropo sterowania myslalem mosfetem
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 408
- Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
- Lokalizacja: Kielce
Można na wirnik wstawić neodymu i będziesz miał mniejszy pobór prądy
Mam taki procesorek zaprogramowany na trójfazowy silnik na razie sprawdzałem na przekaźnikach elektronicznych bo taki miałem pod ręką silnik kręcił do ko. 3000obr/min
Pomysł był mój żeby chodził na pół kroku jak krokowe a zaprogramował mi kolega
Trzeba sześć tranzystorów
silnik 3 biegunowy ma 12 kroków
36 toby miał 108kr
Mam taki procesorek zaprogramowany na trójfazowy silnik na razie sprawdzałem na przekaźnikach elektronicznych bo taki miałem pod ręką silnik kręcił do ko. 3000obr/min
Pomysł był mój żeby chodził na pół kroku jak krokowe a zaprogramował mi kolega
Trzeba sześć tranzystorów
silnik 3 biegunowy ma 12 kroków
36 toby miał 108kr
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
programowania sie wciaz ucze. wszystko mozna zrobic w czasie testów. na poczatek trzeba by sterowniczek sklecic.... ksiazke mam nowa:) i faktycznie maja. tylko z tymi magnesami to taki problem ze sa drogie.... i po uzbrojeniu silniczka w magnesy potem wychodzi ze taniej bylo kupic gotowy silnik niz kombinowac itp. a ze jest problem z dostepnoscia takich silników to juz inna bajka.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 408
- Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
- Lokalizacja: Kielce
Zobacz ile kosztują serwa 3~ fazowe u nas w zakładzie kupują 1000-6000zł
albo prądnice, silniki do rowerów samochodów elektrycznych
faktycznie te małe przeciętne to są tanie
Neodymy są coraz tańsze za 20zł kupiłem na giełdzie samoch. niezłego byczka Trzeba uważać jak się przechodzi obok samoch.
Na Allegro są jeszcze tańsze
Może wiesz co to jest:
Dim Freq As Word , Var As Byte , Duration As Word
Dim Ti0 As Bit , Ti1 As Bit , Ti2 As Bit , Ti3 As Bit , Ti4 As Bit
Do
Ti0 = P3.0
Ti1 = P3.1
Ti2 = P3.2
Ti3 = P3.3
Ti4 = P3.4
If Ti0 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune0
End If
If Ti1 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune1
End If
If Ti2 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune2
End If
If Ti3 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune3
End If
If Ti4 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune4
End If
Loop
End
Tune0:
Restore Table0
For Var = 1 To 22
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Tune1:
Restore Table1
For Var = 1 To 15
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Tune2:
Restore Table2
For Var = 1 To 15
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Tune3:
Restore Table3
For Var = 1 To 9
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Tune4:
Restore Table4
For Var = 1 To 21
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Table0:
Data 150% , 1% , 150% , 1% , 150% , 1% , 190% , 190% , 190% , 190% , 190%,
Data 190% , 170% , 1% , 170% , 1% , 170% , 1% , 200% , 200% , 200% , 200%
Table1:
Data 255% , 190% , 190% , 150% , 150% , 250% , 250% , 190% , 200% , 200%,
Data 140% , 140% , 1% , 140% , 140% , 140%
Table2:
Data 170% , 170% , 200% , 255% , 170% , 170% , 200% , 255% , 230% , 230%
Data 200% , 190% , 200% , 230% , 230%
Table3:
Data 150% , 190% , 170% , 255% , 1% , 255% , 170% , 150% , 190%
Table4:
Data 125% , 125% , 125% , 1% , 125% , 125% , 125% , 1% , 125% , 125% , 125%,
Data 150% , 190% , 200% , 200% , 1% , 170% , 110% , 110% , 125% , 125%
albo prądnice, silniki do rowerów samochodów elektrycznych
faktycznie te małe przeciętne to są tanie
Neodymy są coraz tańsze za 20zł kupiłem na giełdzie samoch. niezłego byczka Trzeba uważać jak się przechodzi obok samoch.
Na Allegro są jeszcze tańsze
Może wiesz co to jest:
Dim Freq As Word , Var As Byte , Duration As Word
Dim Ti0 As Bit , Ti1 As Bit , Ti2 As Bit , Ti3 As Bit , Ti4 As Bit
Do
Ti0 = P3.0
Ti1 = P3.1
Ti2 = P3.2
Ti3 = P3.3
Ti4 = P3.4
If Ti0 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune0
End If
If Ti1 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune1
End If
If Ti2 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune2
End If
If Ti3 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune3
End If
If Ti4 = 0 Then
Duration = 500
Gosub Tune4
End If
Loop
End
Tune0:
Restore Table0
For Var = 1 To 22
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Tune1:
Restore Table1
For Var = 1 To 15
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Tune2:
Restore Table2
For Var = 1 To 15
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Tune3:
Restore Table3
For Var = 1 To 9
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Tune4:
Restore Table4
For Var = 1 To 21
Read Freq
Sound P3.7 , Duration , Freq
Next
Return
Table0:
Data 150% , 1% , 150% , 1% , 150% , 1% , 190% , 190% , 190% , 190% , 190%,
Data 190% , 170% , 1% , 170% , 1% , 170% , 1% , 200% , 200% , 200% , 200%
Table1:
Data 255% , 190% , 190% , 150% , 150% , 250% , 250% , 190% , 200% , 200%,
Data 140% , 140% , 1% , 140% , 140% , 140%
Table2:
Data 170% , 170% , 200% , 255% , 170% , 170% , 200% , 255% , 230% , 230%
Data 200% , 190% , 200% , 230% , 230%
Table3:
Data 150% , 190% , 170% , 255% , 1% , 255% , 170% , 150% , 190%
Table4:
Data 125% , 125% , 125% , 1% , 125% , 125% , 125% , 1% , 125% , 125% , 125%,
Data 150% , 190% , 200% , 200% , 1% , 170% , 110% , 110% , 125% , 125%
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
w sumie to przekonałes mnie do tych magnesów. ale puki co przerobmy nomalnie na 330V , wirnik zawsze mozna zmienic i bedzie na to napewno czas.
W wolnym czasie wpadne na allegro i zamowie jakiegos altka
W czym to jest napisane??
[ Dodano: 2006-10-30, 15:18 ]
pisałes ze starałes sie nie przekraczac parametrów ww. czyli sadzac np jak sie przerobi taki alternator od jakpnca to mozna duzo wiekszy moment uzyskac nawet w granicach 10-12Nm ??
W wolnym czasie wpadne na allegro i zamowie jakiegos altka
W czym to jest napisane??
[ Dodano: 2006-10-30, 15:18 ]
z tego co licze zasilanie tak jak pisales 20V i 4A na faze czyli moc na fazie 80W x3fazy = 240W. czy dobrze licze?? czy alternatory od 126p wystarcza do takiej przeobki?? bo moge kupic alternator od 126p za 20zl co ma 400W lub od japonca o mocy 720.Adalber pisze:Moment trzymający jest duży 6-8Nm ale napędowy jest znacznie mniejszy gdzieś połowe trzymającego . Te dane są dla prądu 4 A na fazę .
pisałes ze starałes sie nie przekraczac parametrów ww. czyli sadzac np jak sie przerobi taki alternator od jakpnca to mozna duzo wiekszy moment uzyskac nawet w granicach 10-12Nm ??
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 694
- Rejestracja: 10 lip 2005, 15:13
- Lokalizacja: Polska
Jak nawiniesz uzwojenie na 330 V to będzie miało bardzo dużą indukcyjność i duży moment będzie dla bardzo małych prędkości np. 1 obr/s . Dla takiej indukcyjności szybko będzie malał moment i ciężko będzie uzyskać 10 obr/s .
Inna sprawa ,że alternator dla mocy kilkuset watów będzie sie mocno grzał ,a obroty będą niewielkie będziesz musiał to chłodzić jakimś wentylatorem .
Inna sprawa ,że alternator dla mocy kilkuset watów będzie sie mocno grzał ,a obroty będą niewielkie będziesz musiał to chłodzić jakimś wentylatorem .