Gwiazda

ArtCAM, ArtCAM Express, ArtCAM Insignia, ArtCAM Pro
Awatar użytkownika

Autor tematu
wiesiuch
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 178
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:38
Lokalizacja: Jordanów

#11

Post napisał: wiesiuch » 09 cze 2012, 20:39

Dokładniej chodzi mi o punkty wejścia freza zaznaczone niebieską linią na ostatnim zrzucie ekranu w tym poście



Tagi:


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1613
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#12

Post napisał: lajosz » 09 cze 2012, 21:01

Pozycję z której ma startować obróbka ustalasz za pomocą przycisku "Edycja parametrów" umieszczonego pod sekcją "Symulacja trajektorii"

Zresztą popatrz:


Obrazek

Awatar użytkownika

Autor tematu
wiesiuch
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 178
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:38
Lokalizacja: Jordanów

#13

Post napisał: wiesiuch » 10 cze 2012, 09:20

Zmienialem te parametry i dalej nic. Na zdjeciu 2 widac dokladnie o co mi chodzi wejscie freza i kierunki zaznaczone brazowa strzalka , tych parametrow nie moge zmienic. :roll:

wydaje mi sie ze problem tkwi w tych zielonych punktach zaznaczonych na 1 zdjeciu.
Na kazdym liscu mam taki punkt i kazdy jest gdzie indziej. zauwazlem ze wlasnie od tych punktow zaczyna sie trajektoria.

co w takim razie robię zle,jak to zmienic ??
Załączniki
gwiad2.JPG
gwiad2.JPG (38.1 KiB) Przejrzano 461 razy
gwiazdaaa.JPG
gwiazdaaa.JPG (24.26 KiB) Przejrzano 460 razy


ostrowiecki
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 62
Rejestracja: 07 gru 2007, 14:36
Lokalizacja: Mazowieckie

#14

Post napisał: ostrowiecki » 10 cze 2012, 10:26

Te zielone punkty to miejsca w których frez wchodzi w materiał.
Można je zmienić w następujący sposób :
w zakładce EDYCJA WEKTORÓW masz ikonkę EDYCJA WĘZŁÓW

Obrazek

kliknij na nią, następnie zaznacz wektor na którym chcesz zmienić punkt startu
najedź wskaźnikiem w miejsce gdzie ten punkt startu chcesz mieć,
kliknij prawym przyciskiem myszy i albo z menu wybierz Wstaw punkt startu

Obrazek

albo bez rozwijania menu naciśnij po prostu literkę p.

Jeżeli chcesz edytować otwarte wektory, to z menu wybierz "odwróć wektory"


Obrazek

wtedy wektor zmieni kierunek i punkt startu.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

Autor tematu
wiesiuch
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 178
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:38
Lokalizacja: Jordanów

#15

Post napisał: wiesiuch » 10 cze 2012, 11:36

Ok kumam kolego już wiem o co chodzi masz +.

A co do do programu Aspire kolegi Jalosz to naprawdę fajna sprawa. Jest bardziej intuicyjny i szybszy. Szkoda tylko że w wersji ang.
Ta gwiazdkę zrobiłem w parę minut w przeciwieństwie do Artcama.

Dzieki wszystkim za zainteresowanie.
Pozdrawiam


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1613
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#16

Post napisał: lajosz » 10 cze 2012, 12:02

@wiesiuch

No z tego rysunku wynika, że narysowałeś również linie środkowe, co jest zupełnie zbędne i dlatego wychodzą Ci takie "kwiatki".

Wystarczą tylko dwa łuki połączone ze sobą, czyli robisz np. tak:

1. Rysujesz o takiej długości i promieniu jakie potrzebujesz.
2. Zaznaczasz ten łuki i z sekcji "Edycja wektorów" wybierasz funkcję "Odbij wektory"
3. Wybierasz rodzaj odbicia (w zależności od tego jak czy łuk narysowałeś w pionie czy w poziomie) i zaznaczasz "Kopiuj oryginalne wektory". Powstaje w ren sposób kształt pojedynczego wzoru.
4. Teraz zaznaczasz obydwa wektory i łączysz je wybierając z sekcji "Pozycja Rozmiar Wyrównaj wektor" pozycję "Złącz wektory wspólnymi punktami" . Powstał jeden wektor.
5. teraz wracasz do sekcji "Edycja wektorów" i wybierasz funkcję "Kopia / Blok obrót" i w otwartym menu wybierasz "Kopia obrót".
6. Zaznaczasz środek obrotu w X i Y, przy czym najlepiej gdyby środek obrotu był w jednocześnie środkiem modelu i punktem końcowym wektora.
7. Teraz przy pozycji "Kąt" zaznaczasz "Całkowite" , wybierasz 360 stopni, liczbę obiektów 6 i klikasz "Zastosuj" . Powstaje wewnętrzna część gwiazdy.
8. Teraz skopiuj jeden z elementów gwiazdy (Ctrl-C Ctrl-V) i przesuń element tak, żeby stykał się jednym z wierzchołków z zewnętrznym wierzchołkiem któregoś z elementów gwiazdy.
9. Przejdź do sekcji "Edycja wektorów" i kliknij dwa razy w ikonę "Transformuj wektory" , a następnie w otwartym menu w pozycji "Obrót" wpisz 60 stopni.
10. Umieść obiekt tak, żeby stykał się wierzchołkami z zewnętrznymi wierzchołkami gwiazdy.
11. Znowu wybierasz "Kopia / Blok obrót" , następnie "Kopia obrót" i nie zmieniając nic klikasz zastosuj.
12. Właśnie wykonałeś cały wzór składający się z tych samych elementów i z punktami początkowymi umieszczonymi w tych samych miejscach..

Oczywiście punkty początkowe można zmieniać tak jak pisał o tym kolega ostrowiecki.

Awatar użytkownika

Autor tematu
wiesiuch
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 178
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:38
Lokalizacja: Jordanów

#17

Post napisał: wiesiuch » 10 cze 2012, 17:14

Dzieki Lajosz za tak szczegółowy opis masz kolejnego + :lol:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „ArtCAM”