Serwisowanie obrabiarek CNC
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
Serwisowanie obrabiarek CNC
Gdzie mogę znależć materiały na temat napraw obrabiarek cnc pod względem elektrycznym, naprawiałem już obrabiarki (frezarki, tokarki) lecz starego typu czyli ze sterowaniem na stycznikach. Jestem trochę zielony w tych sprawach i dlatego apelują z prośbą o pomoc! Jeżeli ktoś zna ciekawe strony to proszę o podanie! Z góry dziękuje
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
Nie widziałem nigdy strony o takiej tematyce. Nie wiem czy udało by się wogóle zrobić jakieś ogólne materiały o tym. To jest poprostu temat studnia. Firmy które zajmują się tym mają z reguły określone specjalizacje (producent obrabiarki, typ sterowania).
Tak jest że elektryk to moźe sobie sprawdzić czy nie zacieła się krańcówka, przekaźnik,
stycznik, podokręcać kable, (standartowo pierwsze co się robi to dokręca kable na listwach zaciskowych), Natomiast jak padnie serwonapęd to już trzeba elektronika i to dobrego.
W wielu przypadkach nie da się tego naprawić i trzeba kupić nowy.
Nie będę pisał o tym jak popsuje sie główny sterownik, wtedy to dopiero jest kosmos.
Tak jest że elektryk to moźe sobie sprawdzić czy nie zacieła się krańcówka, przekaźnik,
stycznik, podokręcać kable, (standartowo pierwsze co się robi to dokręca kable na listwach zaciskowych), Natomiast jak padnie serwonapęd to już trzeba elektronika i to dobrego.
W wielu przypadkach nie da się tego naprawić i trzeba kupić nowy.
Nie będę pisał o tym jak popsuje sie główny sterownik, wtedy to dopiero jest kosmos.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
Jeśli chodzi o naprawę obrabiarek przemysłowych to sprawa jest trudna. Z mojego doświadczenia z maszynami tekstylnymi CNC wynika że wszystko zależy od producenta.