wskażcie drogę pls

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
cnc amator
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 22 paź 2006, 02:32
Lokalizacja: Opole

wskażcie drogę pls

#1

Post napisał: cnc amator » 22 paź 2006, 02:42

jestem totalnym amatorem, żadnego technikum, żadnej politechniki... ale zdolny jestem :-D

wymontowałem silnik krokowy z drukarki razem z płytką na której jest układ sterujący do tego tzn SLA7024M mam stosownego pdfa opisującego tego scalaka... no i potrafię pisać programy w delphi :-)

chciałbym, żeby po naciśnięciu przycisku na ekranie silnik silnik chociaż drgnął... jestem o tyle daleko od tego celu że nawet nie wiem jak podłączyć ten silniczek do prądu... co dopiero do komputera...

czy może ktoś dobry powiedzieć mi czego muszę się po kolei nauczyć żeby zrobić to co chce?

mam za sobą jeden semestr infomatyki i teraz kończę 3-letnią politologię - więc naprawdę jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę i elektronikę - ale wiem gdzie jest czytelnia politechniki - tylko powiedzcie czego mam się nauczyć... i może jaką lutownicę kupić :-D

pozdrawiam
Jacek



Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#2

Post napisał: skoti » 22 paź 2006, 09:24

Na początek poczytaj forum tu jest wszystko czego chcesz sie dowiedzieć .


cnc amator
Posty w temacie: 1

#3

Post napisał: cnc amator » 23 paź 2006, 13:22

chodziło mi właśnie o to żeby nie błądzić... bądź co bądź forum jest jednak bardzo obszerne... Dowiedziałem się już że może mi się przydać "płytka uniwersalna"

Jako że nie mam innych wyjść z lapka niż tylko USB i sieciowe to rozgryzam właśnie jak wysyłąć kablem sieciowym najprostsze sygnały... jak już napiszę taką aplikację to chyba do sterowania silnikiem tylko rzut beretem :-)