Witam serdecznie!
Jestem tutaj nowy i serdecznie wszystkich użytkowników witam .
Panowie proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Chciałbym zbudować w miarę prosty sterownik dwóch silników krokowych. Miałby to być sterwonik realizujący funkcję samopoziomowania reflektorów samochodowych.
Sterownik miałby jedno wejście sterujące do którego miałby być podłączony potencjometr (np taki jak na przepływomierzach klapowych starszych układów wtryskowych silników benzynowych) sprzęgnięty z wahaczem zawieszenia tylnego. Silniki krokowe byłyby przymocowane do reflektorów samochodowych i zmieniając swoje położenie powodowałyby zmianę kąta padania światła na drogę. Logika dość prosta (nie wiem czy wykonanie również ): zmiana napięcia powoduje wysunięcie lub schowanie silnika o określoną liczbę kroków. Dysponuję silnikami bipolarnymi (z racji wykonywanego zawodu).
Wiem że moja prośba jest dość prymitywna i najprostsza . Ja niestety nie dysponuję aż tak wielką wiedzą elektroniczną aby taki układ zbudować samodzielnie. Dlatego proszę Was ekspertów w tej dziedzienie o pomoc .
Budowa sterwonika silnika krokowego
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lut 2005, 22:55
- Lokalizacja: ChorzĂłw
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 208
- Rejestracja: 23 cze 2004, 09:44
- Lokalizacja: Gdansk
Re: Budowa sterwonika silnika krokowego
kompinujesz jak niewiem co ..... kup se zestaw silownikow wraz ze sterownikiem od jakiegos innego auta np AUDI VW lub SKODA sa tam kompletne silowniki raz ze sterownikiem-=Paulus=- pisze:Witam serdecznie!
Jestem tutaj nowy i serdecznie wszystkich użytkowników witam .
Panowie proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Chciałbym zbudować w miarę prosty sterownik dwóch silników krokowych. Miałby to być sterwonik realizujący funkcję samopoziomowania reflektorów samochodowych.
Sterownik miałby jedno wejście sterujące do którego miałby być podłączony potencjometr (np taki jak na przepływomierzach klapowych starszych układów wtryskowych silników benzynowych) sprzęgnięty z wahaczem zawieszenia tylnego. Silniki krokowe byłyby przymocowane do reflektorów samochodowych i zmieniając swoje położenie powodowałyby zmianę kąta padania światła na drogę. Logika dość prosta (nie wiem czy wykonanie również ): zmiana napięcia powoduje wysunięcie lub schowanie silnika o określoną liczbę kroków. Dysponuję silnikami bipolarnymi (z racji wykonywanego zawodu).
Wiem że moja prośba jest dość prymitywna i najprostsza . Ja niestety nie dysponuję aż tak wielką wiedzą elektroniczną aby taki układ zbudować samodzielnie. Dlatego proszę Was ekspertów w tej dziedzienie o pomoc .
"Everything should be made as simple as possible, but not one bit simpler."
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 241
- Rejestracja: 15 cze 2004, 18:59
- Lokalizacja: KrakĂłw/Bia?ystok
re sterowanie
Po za tym dużo taniej ci wyjdzie wykonanie układu pseudo serwa. Tzn serwo ze sprzężeniem zwrotnym w postaci potencjometru i prosty komparator.
Taniej cię wyjdzie i nieco lepiej będzie ci się tym sterować. Po za tym tak się to robi najczęściej profesjonalnie.
Taniej cię wyjdzie i nieco lepiej będzie ci się tym sterować. Po za tym tak się to robi najczęściej profesjonalnie.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lut 2005, 22:55
- Lokalizacja: ChorzĂłw
Re: Budowa sterwonika silnika krokowego
Jakby to było takie proste to juz bym tak zrobił. Ale niestey nie jest to możliwe ponieważ:avatar pisze: kompinujesz jak niewiem co ..... kup se zestaw silownikow wraz ze sterownikiem od jakiegos innego auta np AUDI VW lub SKODA sa tam kompletne silowniki raz ze sterownikiem
po pierwsze primo . Układ ustawiania reflektorów ztych samochodów jest sterowany z Body komputera (moduł komfortu), który jak się zapewne dobrze orientujesz , ma zarządzać także wieloma innymi funkcjami np elektryczne szyby. klima itd.
po drugie primo: układ aktywnej zmiany polożenia reflektorów jest stosowany tylko przy oświetleniu ksenonowym a co za tym idzie te pojazdy też są wyposażone w Body komputer.
Czy mogę prosić o jakieś przybliżenie tego tematu. Szczerze myślałem że tego typu układy są budowane na silnikach krokowych. O takiej możliwości nie słyszałem.Po za tym dużo taniej ci wyjdzie wykonanie układu pseudo serwa. Tzn serwo ze sprzężeniem zwrotnym w postaci potencjometru i prosty komparator.
Taniej cię wyjdzie i nieco lepiej będzie ci się tym sterować. Po za tym tak się to robi najczęściej profesjonalnie.