Jakie cnc wybrać?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#11

Post napisał: lajosz » 25 lut 2012, 17:30

stolarz132 pisze:Polecają mi HOMAG BAZ 411/30/PM i chyba ją kupię.
Dobrze polecają.

Sam pracuję na Homagu (model Venture 12, bardzo podobny t tego który chcesz kupić) który jest z założenia przeznaczony do produkcji drzwi i okien i w przeważającej większości przypadków właśnie drzwi i okna na niej robię.
Pracuję jako operator, ale i poniekąd programista (jeśli tak to można nazwać).
Staż pracy ponad 10 lat, więc uważam że jakieś tam doświadczenie mam.

Miałem okazję pracować również na maszynach włoskiej firmy CMS i (delikatnie pisząc) nie mam dobrych doświadczeń, czyli w porównaniu z Homagiem wypada bardzo, ale to bardzo blado.

Natomiast Homaga polecam z czystym sumieniem.

Maszyna (moim zdaniem) szybka, mało awaryjna (a po nabraniu doświadczenia w zasadzie bezawaryjna) i przede wszystkim (to zaś moja subiektywna opinia) bardzo intuicyjna i łatwa w obsłudze.
Maszynami Homag steruje program o nazwie WoodWop.
Moim zdaniem bardzo dobre (choć nie najnowsze) oprogramowanie.
Na początku pracy, WoodWop może się wydawać trudny i mało intuicyjny, ale po nabraniu doświadczenia jest to jeden z najbardziej intuicyjnych programów CAM jakie miałem okazję wypróbować (a próbowałem wielu) z jakim się zetknąłem.
Najważniejsze w WoodWopie, to moim zdaniem:
1. Sterowanie obróbkami za pomocą warunków.
2. Sterowanie obróbkami z wykorzystaniem zmiennych + w/w warunki.
3. Możliwość definiowania nowych (dowolnych) układów współrzędnych, które oczywiście mogą być sterowane za pomocą zmiennych i/lub warunków.
4. Pisanie (tworzenie) programów parametrycznych w oparciu o funkcje matematyczne (tangens, sinus, cosinus itd.) + w/w możliwości.

Tyle o WoodWopie, choć można znacznie więcej.