łozyska.
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 42
- Rejestracja: 20 lis 2009, 23:54
- Lokalizacja: Szczecin
Wrzeciono w miejscu współpracującym z panewką trzeba by przeszlifować jeśli jest zużyte. Mam podobny problem i raz na jakiś czas to reguluję. Wrzeciono ma jedną panewkę dwa łożyska kulkowe oporowe i łożysko poprzeczne na drugim końcu. Panewkę zaciskam na tyle żeby wrzeciono sie obracało z lekko wyczuwalnym oporem,potem reguluję łożyska oporowe. Co do sprawdzenia luzu łożyska poprzecznego to opierasz o uchwyt czujnik zegarowy a wkładasz deskę między łoże a uchwyt. Jak naciskasz deseczką widzisz przemieszczenie wrzeciona.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 sty 2012, 18:44
- Lokalizacja: lubelszczyzna
witam,już zdemontowałem już całość i pomierzyłem.Jest 2setki różnicy wiec niema sensu tego szlifować.Teraz kiedy złożyłem całość,zmieniłem olej ustawiłem wszystko tak jak się należy i jest lepiej.Ale kiedy podciągnę panewkę do momentu lekkiego oporu to po godzinie pracy ponownie chodzi lekko.Może po prostu się układa do wrzeciona,ponieważ ktoś już kiedyś tam zaglądał i są na panewce takie niewytarte pola.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 sty 2012, 18:44
- Lokalizacja: lubelszczyzna
Muszę przyznać ze tnę bardzo żadko,ale rypi trochę.poza tym doszedłem do wniosku ze podczas regulacji panewki,istotna role odgrywa śruba rozpierająca która wkręcana jest od góry jeżeli podciągniesz ja zbyt mocno to panewka łapie tylko końcami i po krótkim okresie pracy wyciera się i od nowa problem.Bynajmniej ja tak mam,a od kiedy popuściłem tą śrubę jest inaczej.Powiesz mi moze czy superol ccc nadaje się na wymianę do wrzeciennika?
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 42
- Rejestracja: 20 lis 2009, 23:54
- Lokalizacja: Szczecin
Gdzie znajduje się ta śruba rozpierająca? To jest jakiś wkręt stożkowy? Nie widziałem czegoś takiego u mnie. Ale nie rozbierałem wrzeciona, doba jest ciągle za krótka:] Możliwe że ten porblem występuje u mnie. Do wrzeciennika nalałem ATF dlatego że go miałem:] Trochę ekskluzywny olej, w skrzyni biegów służy jako hydrauliczny, smaruje sprzęgła płytkowe i koła zębate czyli jak we wrzecienniku. Może jakiś dextron z agromy jest tańszy. Pozdro.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 sty 2012, 18:44
- Lokalizacja: lubelszczyzna
Kiedy ściągniesz pokrywę wrzeciennika i nad łożyskiem ślizgowym zaraz obok kanału smarującego jest śruba na duży śrubokręt płaski,a od dołu jest taka nakrętka z kształtu prostokątnej piramidy.Tym tez się reguluje,po prostu nie może być mocno podciągnięta.Teraz kiedy będziesz regulował spróbuj najpierw poluzować ta srube a następnie ja podciągaj względem uznania.