łozyska.

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

radar84
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 42
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:54
Lokalizacja: Szczecin

#11

Post napisał: radar84 » 18 lut 2012, 14:36

Wrzeciono w miejscu współpracującym z panewką trzeba by przeszlifować jeśli jest zużyte. Mam podobny problem i raz na jakiś czas to reguluję. Wrzeciono ma jedną panewkę dwa łożyska kulkowe oporowe i łożysko poprzeczne na drugim końcu. Panewkę zaciskam na tyle żeby wrzeciono sie obracało z lekko wyczuwalnym oporem,potem reguluję łożyska oporowe. Co do sprawdzenia luzu łożyska poprzecznego to opierasz o uchwyt czujnik zegarowy a wkładasz deskę między łoże a uchwyt. Jak naciskasz deseczką widzisz przemieszczenie wrzeciona.




Autor tematu
budyn
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 10
Posty: 41
Rejestracja: 08 sty 2012, 18:44
Lokalizacja: lubelszczyzna

#12

Post napisał: budyn » 18 lut 2012, 16:21

witam,już zdemontowałem już całość i pomierzyłem.Jest 2setki różnicy wiec niema sensu tego szlifować.Teraz kiedy złożyłem całość,zmieniłem olej ustawiłem wszystko tak jak się należy i jest lepiej.Ale kiedy podciągnę panewkę do momentu lekkiego oporu to po godzinie pracy ponownie chodzi lekko.Może po prostu się układa do wrzeciona,ponieważ ktoś już kiedyś tam zaglądał i są na panewce takie niewytarte pola.


radar84
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 42
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:54
Lokalizacja: Szczecin

#13

Post napisał: radar84 » 22 lut 2012, 11:45

A jak sie zachowuje przy przecinaniu? Moje wrzeciono wydaje trochę dziwne odgłosy po ostatniej regulacji, ale toczy się w miarę. I przecina. Przed regulacją powierzchnia przetoczona wygladała jak rybia łuska :mrgreen:


Autor tematu
budyn
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 10
Posty: 41
Rejestracja: 08 sty 2012, 18:44
Lokalizacja: lubelszczyzna

#14

Post napisał: budyn » 22 lut 2012, 20:40

Muszę przyznać ze tnę bardzo żadko,ale rypi trochę.poza tym doszedłem do wniosku ze podczas regulacji panewki,istotna role odgrywa śruba rozpierająca która wkręcana jest od góry jeżeli podciągniesz ja zbyt mocno to panewka łapie tylko końcami i po krótkim okresie pracy wyciera się i od nowa problem.Bynajmniej ja tak mam,a od kiedy popuściłem tą śrubę jest inaczej.Powiesz mi moze czy superol ccc nadaje się na wymianę do wrzeciennika?


radar84
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 42
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:54
Lokalizacja: Szczecin

#15

Post napisał: radar84 » 23 lut 2012, 12:47

Gdzie znajduje się ta śruba rozpierająca? To jest jakiś wkręt stożkowy? Nie widziałem czegoś takiego u mnie. Ale nie rozbierałem wrzeciona, doba jest ciągle za krótka:] Możliwe że ten porblem występuje u mnie. Do wrzeciennika nalałem ATF dlatego że go miałem:] Trochę ekskluzywny olej, w skrzyni biegów służy jako hydrauliczny, smaruje sprzęgła płytkowe i koła zębate czyli jak we wrzecienniku. Może jakiś dextron z agromy jest tańszy. Pozdro.


Autor tematu
budyn
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 10
Posty: 41
Rejestracja: 08 sty 2012, 18:44
Lokalizacja: lubelszczyzna

#16

Post napisał: budyn » 23 lut 2012, 15:32

Kiedy ściągniesz pokrywę wrzeciennika i nad łożyskiem ślizgowym zaraz obok kanału smarującego jest śruba na duży śrubokręt płaski,a od dołu jest taka nakrętka z kształtu prostokątnej piramidy.Tym tez się reguluje,po prostu nie może być mocno podciągnięta.Teraz kiedy będziesz regulował spróbuj najpierw poluzować ta srube a następnie ja podciągaj względem uznania.


radar84
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 42
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:54
Lokalizacja: Szczecin

#17

Post napisał: radar84 » 25 lut 2012, 00:08

Jutro zajrzę do wrzeciennika, nie kojarzę tej śruby. Dzieki

[ Dodano: 2012-02-25, 01:14 ]
Czy ta śruba ogranicza zaciskanie się panewki na wrzecionie? W dtr tego nie wypatrzyłem. Słyszałem też o wkładkach w panewce ,które ograniczają zaciskanie panewki. Ale nie wiem czy są takie w jotesie.


Autor tematu
budyn
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 10
Posty: 41
Rejestracja: 08 sty 2012, 18:44
Lokalizacja: lubelszczyzna

#18

Post napisał: budyn » 25 lut 2012, 13:47

myśle że mozna by to nazwać ogranicznikiem,ale odkryłem ze wyrególować to wżeciono to trzeba wiedzieć jak.A w jakiej formie masz to dtr?


radar84
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 42
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:54
Lokalizacja: Szczecin

#19

Post napisał: radar84 » 25 lut 2012, 18:13

Tylko na kompie skany. U mnie jest otwór smarujący a obok jakby kawałek wałka wystaje. Nie mam śruby, chyba że schowana jest pod nim.


Autor tematu
budyn
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 10
Posty: 41
Rejestracja: 08 sty 2012, 18:44
Lokalizacja: lubelszczyzna

#20

Post napisał: budyn » 25 lut 2012, 19:12

mysle ze to właśnie to,bo ja tez w dtr tego nie mam.Pozatym spróbuj obrócić w lewo,ja u siebie poluzowałem i juz jakiś czas jest spokój.W poniedziałek wrzucę Ci fote tej śruby

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”