Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! przepraszam za kolejne podanie linka do strony ! . nie tyle nie czytam ile to już 10 stron - a wiek robi swoje ( zwapnienia / alzheimer / itp ) . jako były modelarz , z ery polskich silników " jaskółka " i ruskich " rytmów " . czasami choć pooglądam sobie co się teraz dzieje i tak trafiłem na tą stronę . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
- Lokalizacja: Haan / Niemcy
A ja mam taka prosbe do kolegoow drukujacych silniki
Jak zauwazycie ze mooj temat spadl na liscie o kilka pozycji walnijcie tam jakiegos posta zebym mogl dopisac pare nowych informacji bo jak ja dodam to temat i tak utonie i do goory sie nie podniesie. Chyba na poczatek zrobie krokowy wazne zeby sie ruszalo serwo liniowe bedzie nastepne.
A tak wogoole to ja tego nie kumam. Na stronie alexa chlopaki robia rozne wersje, silnikoow rozna liczbe zwojoow dlugosc drutu itd. A wy chcecie zrobic uzwojenie drukowane czyli cewka bedzie bardzo skromna. No chyba ze ja nie rozumiem czegos ( a pewnie tak jest)

A tak wogoole to ja tego nie kumam. Na stronie alexa chlopaki robia rozne wersje, silnikoow rozna liczbe zwojoow dlugosc drutu itd. A wy chcecie zrobic uzwojenie drukowane czyli cewka bedzie bardzo skromna. No chyba ze ja nie rozumiem czegos ( a pewnie tak jest)
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni 

-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
kostner pisze:No chyba ze ja nie rozumiem czegos ( a pewnie tak jest)



Ale przyznam że kiedyś chętnie coś takiego popełnię. ( taki jak na tamtym forum ).
A ponadto .............. takie przeróbki robi wielu a tarczowe ..........


-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
Zbych07 pisze: W przypadku tarczowych przełom zawdzięczamy desperacji Kolegi ERNEST KUCZEK,
kupił,............ rozebrał ,.................... pokazał i.................... wszystko jasne.
Dzięki temu zrozumiałem sekret "97-mej" ścieżki.
quote]
pewien rodzaj desperacji, mysle ze na forum jest pare osob znajacych temat ale niestety tylko czytaja a nie powiedza jak to dziala. chyba ze tajemniaca "97 sciezki" nie jest tak bardzo znana.
[ Dodano: 2006-09-26, 18:31 ]
zamowilem magnesy neodymowe 20mm sred. i 6 grubosci o mocy N48. jesli eksperymenty wypadna pomyslnie moze kupie grubsze 12mm(niestety 2x drozsze)
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2006, 01:20 przez ERNEST KUCZEK, łącznie zmieniany 4 razy.
POZDRAWIAM
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 408
- Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
- Lokalizacja: Kielce
kostner - w ogóle tam nie ma cewki, ten zwój tylko wraca do komutatora
Wraca w innym miejscu pod innym biegunem!reguła prawej dłoni
http://www.encyklopedia.servis.pl/wiki/ ... d%C5%82oni
Sam przewodnik zasilony nawet prosty wytwarza a wokół siebie pole magnetyczne!
Dlatego szczelina im mniejsza tym więcej mocy się da uzyskać, tylko że tarcza gdy się nagrzewa zaczyna wichrować jak ósemka w rowerze
Niby jest w porządku a potem się nie mieści w szczelinę jak się podgrzeje od obciążenia! tarcza musi być tak zrobiona żeby nie zachowywała się jak bimetal
Oczywiście jest większy prąd ale silnik bez stalowych biegunów jest bardzoszybki i impuls wytwarzany przez komutator jest bardzo mały przy dużych obrotach
Można powiedzieć że w tych silnikach jest oszczędność miedzi a większe magnesy - w dobrym kierunku idziemy miedz drożeje a magnesy tanieją hihihi
Wraca w innym miejscu pod innym biegunem!reguła prawej dłoni
http://www.encyklopedia.servis.pl/wiki/ ... d%C5%82oni
Sam przewodnik zasilony nawet prosty wytwarza a wokół siebie pole magnetyczne!
Dlatego szczelina im mniejsza tym więcej mocy się da uzyskać, tylko że tarcza gdy się nagrzewa zaczyna wichrować jak ósemka w rowerze
Niby jest w porządku a potem się nie mieści w szczelinę jak się podgrzeje od obciążenia! tarcza musi być tak zrobiona żeby nie zachowywała się jak bimetal
Oczywiście jest większy prąd ale silnik bez stalowych biegunów jest bardzoszybki i impuls wytwarzany przez komutator jest bardzo mały przy dużych obrotach
Można powiedzieć że w tych silnikach jest oszczędność miedzi a większe magnesy - w dobrym kierunku idziemy miedz drożeje a magnesy tanieją hihihi
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
ile moze kosztowac plytka pcb miedziowana z dwoch stron 10x10cm? najlepsza bylaby z cienkim laminatem a gruba miedzia.
czy ktros z kolegow podjal by sie wyciecia takiego wirnika na ploterku po cenie kosztow w ramach eksperymenu?
szczelina miedzy sciezkami to .15 do .25mm
moge dostarczyc zarowno rys. cad jak i g-kod.
czy ktros z kolegow podjal by sie wyciecia takiego wirnika na ploterku po cenie kosztow w ramach eksperymenu?
szczelina miedzy sciezkami to .15 do .25mm
moge dostarczyc zarowno rys. cad jak i g-kod.
POZDRAWIAM
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
co do grubej warstwy miedzi o.k.ERNEST KUCZEK pisze:najlepsza bylaby z cienkim laminatem a gruba miedzia.
co do cienkiego laminatu ........

MAAK pisze:tylko że tarcza gdy się nagrzewa zaczyna wichrować jak ósemka w rowerze
myślę że powinien być gruby.
Wybierając " kawałek " - laminatu, trzeba wybrać płaski - żeby na starcie tarcza nie była zwichrowana, bo zrobimy śmigło







-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia