Step syn 103-770-01411 unipolar

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

Step syn 103-770-01411 unipolar

#1

Post napisał: bartuss1 » 23 wrz 2006, 09:49

zakupiłem niedawno na alledrogo takie unipolarne silniczki
może mi ktoś doradzic jak rozróznić obie cewki tak abym mógł podłączyć je pod sterownik bipolarny ?
silniczki pokazane sa tu
https://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?p=24177#24177

co dziwne nigdzie nie moge znaleźć charakterystyk dla tej serii


https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Tagi:

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#2

Post napisał: wood carver » 23 wrz 2006, 18:46

Powiem szczerze,że do tej pory korzystałem z silników bi, natomiast teoria mówi tak:
"6-przewodowe silniki są dostępne w dwóch konfiguracjach: wysoka prędkość lub wysoki moment . Konfiguracja wyższej prędkości lub pół cewki jest tak nazwana ponieważ używa ona połowę induktancji zwojów silnika. Konfiguracja wyższego momentu lub pełnej cewki używa całej induktancji zwojów faz."" Ciebie interesuje podłączenie unipolarnego silnika do sterownika bi, a więc interesuje cię tylko tzw. pełna cewka:


-> pełna cewka: mierzysz miernikiem, lub czymś co zasygnalizuje "ciągłość przewodu" w tym przypadku danej cewki, które 3 przewody są z jednego uzwojenia i, a które 3 następne z drugiego.
Jeden z przewodów będzie wyprowadzony z połowy uzwojeń, a więc teraz mierzysz miernikiem, przestawiając na "rezystencje", mierzysz przewody z pośród danego uzwojenia "każdy z każdym" Pomiędzy począkiem a końcem uzwojenia rezystencja powinna by największa w pozostałych dwóch próbach mniejsza. A więc połowa uzwojenia to przewód, z którym z pośród trzech prób, dwie wykazały mniejszą oporność.
Teraz tylko pomijasz te dwa przewody z pośród 3, tych dwóch uzwojeń i wpinasz do bi sterownika A A"" oraz B B"" poczatki i końce, bez pół cewek

Powtarzam, że nigdy tego sam nie robiłęm, ale z teori to wynika!! Jeśli się mylę, przepraszam!
Załączniki
pełna cewka.jpg
pełna cewka.jpg (5.68 KiB) Przejrzano 3767 razy
pól cewka.jpg
pól cewka.jpg (6.25 KiB) Przejrzano 3767 razy

Awatar użytkownika

Autor tematu
bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#3

Post napisał: bartuss1 » 23 wrz 2006, 19:17

łatwo powiedziec, skoro wszystkie przewody mają wzgledem siebie jakąś rezystancje,
wiem co to pół cewki a co cała cewka, kwestia tylko wróznienia tej cewki

i poszedłem po śladach sanyo denki w poszukiwaniu kolorów i dla serii 130 770
silniczki unipolarne mają oznaczone cewki tak
pierwsza cewka (po kolei) pomaranczowy - biały - niebieski
druga cewka czerwony - czarny - żółty
rezystancja między pierwszym i drugim oraz drugim i trzecim jest mniejsza niż miedzy pierwszym a trzecim, podobnie w drugiej trójce przewodów, czyli wygląda na to że cewki sie znalazły,
nie rozumiem tylko skąd sie wzieła rezystancja pomiędzy pierwszą cewką a drugą,
tak czy siak kolorki sie zgadzają, biały w pierwszej i czarny w drugiej będą niepodłączone i mam nadzieje że bedzie cacy :)
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#4

Post napisał: wood carver » 23 wrz 2006, 19:29

No to logiczne!!
przecież tam jest rezystencja 100% między jedną a drugą cewką, precież tam nie ma połączenia!!
Przecież pisze, że pierwsze musisz sprawdzic ciągłość połączenia, a nie rezystencji! Masz na mierniku taką funkcje, charakterystyczne piszczenie jak jest ciągłość!

[ Dodano: 2006-09-23, 23:18 ]
3 przewodu jednej cewki tworzą obód zamknięty, a więc po przyłączeniu dwóch końcówek miernika do posczególnych przewodów- będzie piszczał
To samo odnośnie drugiej cewki. Nie ma połączenia pomiędzy przewodami dwóch obwodów-"cewek"
W ten sposób podzielisz przewody na 2 obwody po 3 w każdym .A reszta jak wyżej!! Mierzymy oporności!

Awatar użytkownika

Autor tematu
bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#5

Post napisał: bartuss1 » 24 wrz 2006, 10:12

niby nie ma połączenia miedzy dwoma obwodami, pytanie czemu miernik pokazuje że jest ?
i to na wszystkich silnikach - mój miernik nie ma opcji dźwiękowej tylko rysunek diody i licznik na LCD od 1 do 0
a oporności oczywiście mierzyłem i mniej więcej zgadza sie z kolorkami z katalogu sanyo denki
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#6

Post napisał: kostner » 24 wrz 2006, 15:32

kazdy silnik jest inny. nie sugeruj sie znalezionymi kolorami z innych silnikow tylko pomiarami. Prosciej niz zrobili to koledzy powyzej nie da sie tego okreslic zreszta jest to jedyna metoda. Rozdziel obie cewki bedziesz mial 2 razy po 3 kable i teraz mierzysz opornosc i najwieksza opronosc pomiedzy dwoma kablami to sa twoje wyprowadzenia.
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”