zakupiłem niedawno na alledrogo takie unipolarne silniczki
może mi ktoś doradzic jak rozróznić obie cewki tak abym mógł podłączyć je pod sterownik bipolarny ?
silniczki pokazane sa tu
https://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?p=24177#24177
co dziwne nigdzie nie moge znaleźć charakterystyk dla tej serii
Step syn 103-770-01411 unipolar
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
Powiem szczerze,że do tej pory korzystałem z silników bi, natomiast teoria mówi tak:
"6-przewodowe silniki są dostępne w dwóch konfiguracjach: wysoka prędkość lub wysoki moment . Konfiguracja wyższej prędkości lub pół cewki jest tak nazwana ponieważ używa ona połowę induktancji zwojów silnika. Konfiguracja wyższego momentu lub pełnej cewki używa całej induktancji zwojów faz."" Ciebie interesuje podłączenie unipolarnego silnika do sterownika bi, a więc interesuje cię tylko tzw. pełna cewka:
-> pełna cewka: mierzysz miernikiem, lub czymś co zasygnalizuje "ciągłość przewodu" w tym przypadku danej cewki, które 3 przewody są z jednego uzwojenia i, a które 3 następne z drugiego.
Jeden z przewodów będzie wyprowadzony z połowy uzwojeń, a więc teraz mierzysz miernikiem, przestawiając na "rezystencje", mierzysz przewody z pośród danego uzwojenia "każdy z każdym" Pomiędzy począkiem a końcem uzwojenia rezystencja powinna by największa w pozostałych dwóch próbach mniejsza. A więc połowa uzwojenia to przewód, z którym z pośród trzech prób, dwie wykazały mniejszą oporność.
Teraz tylko pomijasz te dwa przewody z pośród 3, tych dwóch uzwojeń i wpinasz do bi sterownika A A"" oraz B B"" poczatki i końce, bez pół cewek
Powtarzam, że nigdy tego sam nie robiłęm, ale z teori to wynika!! Jeśli się mylę, przepraszam!
"6-przewodowe silniki są dostępne w dwóch konfiguracjach: wysoka prędkość lub wysoki moment . Konfiguracja wyższej prędkości lub pół cewki jest tak nazwana ponieważ używa ona połowę induktancji zwojów silnika. Konfiguracja wyższego momentu lub pełnej cewki używa całej induktancji zwojów faz."" Ciebie interesuje podłączenie unipolarnego silnika do sterownika bi, a więc interesuje cię tylko tzw. pełna cewka:
-> pełna cewka: mierzysz miernikiem, lub czymś co zasygnalizuje "ciągłość przewodu" w tym przypadku danej cewki, które 3 przewody są z jednego uzwojenia i, a które 3 następne z drugiego.
Jeden z przewodów będzie wyprowadzony z połowy uzwojeń, a więc teraz mierzysz miernikiem, przestawiając na "rezystencje", mierzysz przewody z pośród danego uzwojenia "każdy z każdym" Pomiędzy począkiem a końcem uzwojenia rezystencja powinna by największa w pozostałych dwóch próbach mniejsza. A więc połowa uzwojenia to przewód, z którym z pośród trzech prób, dwie wykazały mniejszą oporność.
Teraz tylko pomijasz te dwa przewody z pośród 3, tych dwóch uzwojeń i wpinasz do bi sterownika A A"" oraz B B"" poczatki i końce, bez pół cewek
Powtarzam, że nigdy tego sam nie robiłęm, ale z teori to wynika!! Jeśli się mylę, przepraszam!
- Załączniki
-
- pełna cewka.jpg (5.68 KiB) Przejrzano 3768 razy
-
- pól cewka.jpg (6.25 KiB) Przejrzano 3768 razy
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
łatwo powiedziec, skoro wszystkie przewody mają wzgledem siebie jakąś rezystancje,
wiem co to pół cewki a co cała cewka, kwestia tylko wróznienia tej cewki
i poszedłem po śladach sanyo denki w poszukiwaniu kolorów i dla serii 130 770
silniczki unipolarne mają oznaczone cewki tak
pierwsza cewka (po kolei) pomaranczowy - biały - niebieski
druga cewka czerwony - czarny - żółty
rezystancja między pierwszym i drugim oraz drugim i trzecim jest mniejsza niż miedzy pierwszym a trzecim, podobnie w drugiej trójce przewodów, czyli wygląda na to że cewki sie znalazły,
nie rozumiem tylko skąd sie wzieła rezystancja pomiędzy pierwszą cewką a drugą,
tak czy siak kolorki sie zgadzają, biały w pierwszej i czarny w drugiej będą niepodłączone i mam nadzieje że bedzie cacy
wiem co to pół cewki a co cała cewka, kwestia tylko wróznienia tej cewki
i poszedłem po śladach sanyo denki w poszukiwaniu kolorów i dla serii 130 770
silniczki unipolarne mają oznaczone cewki tak
pierwsza cewka (po kolei) pomaranczowy - biały - niebieski
druga cewka czerwony - czarny - żółty
rezystancja między pierwszym i drugim oraz drugim i trzecim jest mniejsza niż miedzy pierwszym a trzecim, podobnie w drugiej trójce przewodów, czyli wygląda na to że cewki sie znalazły,
nie rozumiem tylko skąd sie wzieła rezystancja pomiędzy pierwszą cewką a drugą,
tak czy siak kolorki sie zgadzają, biały w pierwszej i czarny w drugiej będą niepodłączone i mam nadzieje że bedzie cacy

https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
No to logiczne!!
przecież tam jest rezystencja 100% między jedną a drugą cewką, precież tam nie ma połączenia!!
Przecież pisze, że pierwsze musisz sprawdzic ciągłość połączenia, a nie rezystencji! Masz na mierniku taką funkcje, charakterystyczne piszczenie jak jest ciągłość!
[ Dodano: 2006-09-23, 23:18 ]
3 przewodu jednej cewki tworzą obód zamknięty, a więc po przyłączeniu dwóch końcówek miernika do posczególnych przewodów- będzie piszczał
To samo odnośnie drugiej cewki. Nie ma połączenia pomiędzy przewodami dwóch obwodów-"cewek"
W ten sposób podzielisz przewody na 2 obwody po 3 w każdym .A reszta jak wyżej!! Mierzymy oporności!
przecież tam jest rezystencja 100% między jedną a drugą cewką, precież tam nie ma połączenia!!
Przecież pisze, że pierwsze musisz sprawdzic ciągłość połączenia, a nie rezystencji! Masz na mierniku taką funkcje, charakterystyczne piszczenie jak jest ciągłość!
[ Dodano: 2006-09-23, 23:18 ]
3 przewodu jednej cewki tworzą obód zamknięty, a więc po przyłączeniu dwóch końcówek miernika do posczególnych przewodów- będzie piszczał
To samo odnośnie drugiej cewki. Nie ma połączenia pomiędzy przewodami dwóch obwodów-"cewek"
W ten sposób podzielisz przewody na 2 obwody po 3 w każdym .A reszta jak wyżej!! Mierzymy oporności!
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
niby nie ma połączenia miedzy dwoma obwodami, pytanie czemu miernik pokazuje że jest ?
i to na wszystkich silnikach - mój miernik nie ma opcji dźwiękowej tylko rysunek diody i licznik na LCD od 1 do 0
a oporności oczywiście mierzyłem i mniej więcej zgadza sie z kolorkami z katalogu sanyo denki
i to na wszystkich silnikach - mój miernik nie ma opcji dźwiękowej tylko rysunek diody i licznik na LCD od 1 do 0
a oporności oczywiście mierzyłem i mniej więcej zgadza sie z kolorkami z katalogu sanyo denki
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
- Lokalizacja: Haan / Niemcy
kazdy silnik jest inny. nie sugeruj sie znalezionymi kolorami z innych silnikow tylko pomiarami. Prosciej niz zrobili to koledzy powyzej nie da sie tego okreslic zreszta jest to jedyna metoda. Rozdziel obie cewki bedziesz mial 2 razy po 3 kable i teraz mierzysz opornosc i najwieksza opronosc pomiedzy dwoma kablami to sa twoje wyprowadzenia.
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni 
