Sterownik i driver bipolarnego silnika krokowego L297/L298
-
Autor tematu - Administrator
-
Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 639
- Rejestracja: 29 maja 2004, 12:49
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Sterownik i driver bipolarnego silnika krokowego L297/L298
Artykół z Praktycznego elektronika, schemat opis i wzór płytki.
Wykonałem 3 takie sterowniki i uważam ze jest to tanie rozwiązanie profesjonalnego sterownika. Polecam dla początkujących.
Gotowe płytki z kilkoma modyfikacjami, zmontowane sterowniki oraz elementy do sterowników możecie kupić tu http://www.akcesoria.cnc.info.pl
Wykonałem 3 takie sterowniki i uważam ze jest to tanie rozwiązanie profesjonalnego sterownika. Polecam dla początkujących.
Gotowe płytki z kilkoma modyfikacjami, zmontowane sterowniki oraz elementy do sterowników możecie kupić tu http://www.akcesoria.cnc.info.pl
- Załączniki
-
- sterownik_skrokow.pdf
- (372.07 KiB) Pobrany 7888 razy
Ostatnio zmieniony 07 sty 2006, 15:51 przez chaos, łącznie zmieniany 3 razy.
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 47
- Rejestracja: 27 lip 2004, 22:58
- Lokalizacja: Grudziądz
Problem z pobraniem załącznika
Mam problem z pobraniem załącznika
Licznik pobrań się zwększa, niestety nic więcej się nie dzieje pojawia się tylko czysta strona.
Jeśli jest to ten sam schemat co w dziale DOWNLOAD, to lepiej ściągnąć tam. Jesli jest to inny schemat to CHAOS zrób coś z tym proszę bo ciekawość mnie zżera.
Licznik pobrań się zwększa, niestety nic więcej się nie dzieje pojawia się tylko czysta strona.
Jeśli jest to ten sam schemat co w dziale DOWNLOAD, to lepiej ściągnąć tam. Jesli jest to inny schemat to CHAOS zrób coś z tym proszę bo ciekawość mnie zżera.
Pozdrawiam
FiZyK
FiZyK
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 gru 2004, 19:44
- Lokalizacja: Wroc?aw
Witam.
Mam wątpliwości co do zastosowanych diód zabezpieczających uklad L298. Zarówno w opisie diody jak i w data sheet układu, powinny mieć one prąd maksymalny 2A. Natomias dioda 1N4935 to dioda jednoamperowa. Czy można zatem wykorzystać takie diody, czy lepiej rozejrzeć się za czymś mocniejszym, np BYV27-200? Oczywiście koszt takiej diody jest większy (ok 80 gr/szt w porównaniu do 20 gr/ szt za 1N4935). Ale jeśli mają okazać się niewystarczające, to i tak trzeba będzie je wymienić na mocniejsze i dodatkowo układ, który też troche kosztuje.
Podzrawiam
Przemek.
Mam wątpliwości co do zastosowanych diód zabezpieczających uklad L298. Zarówno w opisie diody jak i w data sheet układu, powinny mieć one prąd maksymalny 2A. Natomias dioda 1N4935 to dioda jednoamperowa. Czy można zatem wykorzystać takie diody, czy lepiej rozejrzeć się za czymś mocniejszym, np BYV27-200? Oczywiście koszt takiej diody jest większy (ok 80 gr/szt w porównaniu do 20 gr/ szt za 1N4935). Ale jeśli mają okazać się niewystarczające, to i tak trzeba będzie je wymienić na mocniejsze i dodatkowo układ, który też troche kosztuje.
Podzrawiam
Przemek.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1126
- Rejestracja: 11 sty 2005, 13:03
- Lokalizacja: Grodków
- Kontakt:
Hej!
Że tak wtrącę...
Miałem układ (swój) na L298 co prawda bez L297 (bo go nie stosuję w moich konstrukcjach) i diody zabezp. 1A w wersji "na pająka" mi się odlutowały przy ustawionym prądzie 1,5A (więc na pewno są za małe), silnik zaczął dziwnie "skwierczeć" i szybko wyłączyłem po kilku sekundach - nic się nie stało układowi L298 !!!
Że tak wtrącę...
Miałem układ (swój) na L298 co prawda bez L297 (bo go nie stosuję w moich konstrukcjach) i diody zabezp. 1A w wersji "na pająka" mi się odlutowały przy ustawionym prądzie 1,5A (więc na pewno są za małe), silnik zaczął dziwnie "skwierczeć" i szybko wyłączyłem po kilku sekundach - nic się nie stało układowi L298 !!!