Witam ponownie.
Troche sie zawziąłem, DOCZYTAŁEM

i już wiem troche więcej:
niestety zdjęcie obrócone ale inaczej forum nie przyjmuje.
Udało mi się dojść które koło jest które i podpisałem je zgodnie z nomenklaturą podaną w literaturze. Może ktoś zerknąć czy mniej więcej pasuje?

Mam jeszcze pytanie, jak myślicie, do czego służy dolny wałek, widoczny na fotce nr.1, jest napędzany ze śruby Z4 z powyższego zdjęcia poprzez wymyślny system kół zębatych i paska... Na powyższym zdjęciu zaznaczyłem również "coś" jako P1. Na poprzednich zdjęciach lepiej widać ten układ, kompletnie nie mam pojęcia do czego służy
panzmiasta pisze:jesli chciałbyś sobie sprawdzić jak działa wrzeciono i zastosować tą zwolnice o której mówi poprzednik , pamiętaj by wyjąć zapadkę taka śruba z okrągłym łbem radełkowanym ona sprzęga koła pasowe z wrzecionem , jeśli tego nie zrobisz to zwolnica ma taką siłe że przeważnie urywa ten trzpień ... i tylko gwintowanie ci zostanie do końca życia ... lub spawarka i ;;;
To już akuratnie znam, a tę śrubę zasprzęglającą wrzeciono z kołem już dorabiałem bo się do niej na początku za mocno przykładałem, no i w końcu sie bidula urwała, ale przynajmniej miałem powód żeby wszystko rozebrać i wyczyścić
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Aha. Koło 127 nie jest niezbędne, można do obliczeń stosować zamienniki, np: (40x40)/(7x9) - doczytałem to cwaniakuje
