SSK-B02 silniki nie reagują
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Proszę zmierzyć wartość napięcia +40V.
W jakiej konfiguracji pracuje silnik. Proszę podać kolory połączonych kabli.
Silnika nie można testować na poduszce krzesła. Musi być (jak w maszynie) solidnie umocowany a oś powinna być obciążona, choćby małym kołem zamachowym.
Na filmie widać, że istnieją prędkości, przy których pracuje poprawnie. W związku z powyższym sterownik jest sprawny. Problemem jest za duża wartość przyśpieszenia lub prędkości ustawiona w "Motor tuning".
W jakiej konfiguracji pracuje silnik. Proszę podać kolory połączonych kabli.
Silnika nie można testować na poduszce krzesła. Musi być (jak w maszynie) solidnie umocowany a oś powinna być obciążona, choćby małym kołem zamachowym.
Na filmie widać, że istnieją prędkości, przy których pracuje poprawnie. W związku z powyższym sterownik jest sprawny. Problemem jest za duża wartość przyśpieszenia lub prędkości ustawiona w "Motor tuning".
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 144
- Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
- Lokalizacja: grodzisko Górne
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 144
- Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
- Lokalizacja: grodzisko Górne
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Generalnie producent podaje wartość przyrostu temperatury w czasie pracy silnika ale dla 57H76-2008B nie mogę znaleźć. Ustawiona wartość prądu jest nawet mniejsza niż wymagana, więc nie powinno być problemu z przegrzewaniem. Na sterowniku ustawiamy amplitudę prądu, czyli 2,83A*1,41 -> 4,00A co daje 0,88V Vref. Jednak jeśli pracujemy półkrokiem lepiej zostawić 0,62V.
Ogranicznik powinien zabezpieczać przed uszkodzeniem spowodowanym wzrostem napięcia. Może nie funkcjonuje prawidłowo?
Ogranicznik powinien zabezpieczać przed uszkodzeniem spowodowanym wzrostem napięcia. Może nie funkcjonuje prawidłowo?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 144
- Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
- Lokalizacja: grodzisko Górne
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 144
- Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
- Lokalizacja: grodzisko Górne
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Montując do działającego sterownikasnajper007 pisze:Jak sprawdzić l297 i l298?

O ile L297 może mieć podstawkę, o tyle L298 musi być lutowany i tu jest problem.
Najpierw trzeba sprawdzić omomierzem, czy nie ma zwarć pomiędzy wyjściami (między sobą) a następnie pomiędzy nimi a masą i szyną +40V. Test wykonujemy bez zasilania i bez silnika.
Teraz podłączamy zasilanie i możemy podawać pojedyńcze kroki z Macha. Za pomocą sondy TTL sprawdzamy sygnały A, B, C, D na wejściach L298 a następnie na jego wyjściach odpowiadające im napięcia za pomocą woltomierza. Test wykonujemy bez silnika. Jeśli jest ok. przechodzimy do testów z silnikiem.