Jaki klej do łożysk
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 mar 2009, 12:26
- Lokalizacja: Rzeszów
Jaki klej do łożysk
Remontuje silnik od WSK 125 i mam mały problem z wałem karbowym . Wał jest delikatnie wytarty w miejscach gdzie pracują łożyska (poprzedni właściciel założył łożyska C2 a powinny być C3 ) . Wał w tych miejscach ma dokładnie wymiar 16,95 i łożyska prawie bez oporu się przesuwają .Jaki w takim przypadku zastosować klej do łożysk tak żeby łożyska pewnie siedziały i łatwo byłoby później je zdjąć (bez podgrzewania).
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
To jest wał korbowy silnika a więc i temperatury są wyższe niż normalnie i odporność temperaturowa na poziomie np. 90 stopni jest nieporozumieniem. Do demontażu wystarczy ok 200 stopni co dla takich gabarytów jak wał korbowy z WSK nie jest problemem - wsadzi to sobie do piekarnika. 
Ja używam Loctite,Ergo i Permatex. Dwa lata wstecz dostałem od szwajcarów reklamówki właśnie Ergo (korzystałem głównie z Loctite) i naprawdę są doskonałe ze względu na te sprytne opakowania. Ten który walczył z zasmarkanym gwintem butelki czy zatykajacym sie otworem wie o czym mówię. Ale tak jak wspominałem oba są dobre.

Ja używam Loctite,Ergo i Permatex. Dwa lata wstecz dostałem od szwajcarów reklamówki właśnie Ergo (korzystałem głównie z Loctite) i naprawdę są doskonałe ze względu na te sprytne opakowania. Ten który walczył z zasmarkanym gwintem butelki czy zatykajacym sie otworem wie o czym mówię. Ale tak jak wspominałem oba są dobre.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 18:52 przez ALZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 mar 2009, 12:26
- Lokalizacja: Rzeszów
Musi być odporny ma temperaturę ale musi być też łatwy do późniejszego demontażu bez podgrzania .Wał się wspiera na czterech łożyskach (po dwa na stronę ) ale pomiędzy dwoma łożyskami z każdej strony są segery w karterze . Rozbierając silnik zewnętrzne łożyska zostają w karterach bo je te segery nie puszczą i właśnie klej je musi pościć bez podgrzania bo bym wału nie wyciągną .