Jaki klej do łożysk

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
piorun1234
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2009, 12:26
Lokalizacja: Rzeszów

Jaki klej do łożysk

#1

Post napisał: piorun1234 » 13 lis 2011, 15:56

Remontuje silnik od WSK 125 i mam mały problem z wałem karbowym . Wał jest delikatnie wytarty w miejscach gdzie pracują łożyska (poprzedni właściciel założył łożyska C2 a powinny być C3 ) . Wał w tych miejscach ma dokładnie wymiar 16,95 i łożyska prawie bez oporu się przesuwają .Jaki w takim przypadku zastosować klej do łożysk tak żeby łożyska pewnie siedziały i łatwo byłoby później je zdjąć (bez podgrzewania).



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#2

Post napisał: ALZ » 13 lis 2011, 16:16

ERGO 4453, porównywalny do loctite, ale w super fajnym opakowaniu.


spawtech
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 251
Rejestracja: 15 lut 2007, 20:49
Lokalizacja: 123

#3

Post napisał: spawtech » 13 lis 2011, 17:45

Witam,Loctite 641,niezawodny.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#4

Post napisał: kamar » 13 lis 2011, 17:55

spawtech pisze:,Loctite 641,niezawodny.
Popieram. :)

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#5

Post napisał: ALZ » 13 lis 2011, 18:34

Proponowany Ergo ma lepsze parametry - większa odporność na temperaturę, lepsza skuteczność na śliskich powierzchniach, większa skuteczność na mniej aktywnych metalach no i jest gęstszy. O opakowaniu nie wspomnę :mrgreen: Nie zmienia to jednak faktu że oba są doskonałe.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#6

Post napisał: BYDGOST » 13 lis 2011, 18:37

Ale w pierwszym poście jest druga część pytania: czy po zastosowaniu jednego z w/w klejów uda się ściągnąć łożysko bez podgrzewania?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#7

Post napisał: kamar » 13 lis 2011, 18:43

Głosuję za Loctite bo go używam , co wcale nie znaczy ze Ergo ma być gorszy.
Po lekkim puknięciu łożysko zejdzie ściągaczem bez podgrzewania.
Dobry klej podobno trzyma najlepiej, jak go nie ma. Dlatego gęstość jest chyba mniej istotna :)

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#8

Post napisał: ALZ » 13 lis 2011, 18:46

To jest wał korbowy silnika a więc i temperatury są wyższe niż normalnie i odporność temperaturowa na poziomie np. 90 stopni jest nieporozumieniem. Do demontażu wystarczy ok 200 stopni co dla takich gabarytów jak wał korbowy z WSK nie jest problemem - wsadzi to sobie do piekarnika. :mrgreen:
Ja używam Loctite,Ergo i Permatex. Dwa lata wstecz dostałem od szwajcarów reklamówki właśnie Ergo (korzystałem głównie z Loctite) i naprawdę są doskonałe ze względu na te sprytne opakowania. Ten który walczył z zasmarkanym gwintem butelki czy zatykajacym sie otworem wie o czym mówię. Ale tak jak wspominałem oba są dobre.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 18:52 przez ALZ, łącznie zmieniany 1 raz.


spawtech
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 251
Rejestracja: 15 lut 2007, 20:49
Lokalizacja: 123

#9

Post napisał: spawtech » 13 lis 2011, 18:51

Też za Loctite,pracowałem z różnymi produktami tego producenta,może nie są tanie ale pełna satyswakcja.


Autor tematu
piorun1234
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2009, 12:26
Lokalizacja: Rzeszów

#10

Post napisał: piorun1234 » 13 lis 2011, 19:20

Musi być odporny ma temperaturę ale musi być też łatwy do późniejszego demontażu bez podgrzania .Wał się wspiera na czterech łożyskach (po dwa na stronę ) ale pomiędzy dwoma łożyskami z każdej strony są segery w karterze . Rozbierając silnik zewnętrzne łożyska zostają w karterach bo je te segery nie puszczą i właśnie klej je musi pościć bez podgrzania bo bym wału nie wyciągną .

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”