tokarka niemiecka (niespotykana w polsce)
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 428
- Rejestracja: 20 gru 2008, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Oprzyrządowanie do tokarki nie jest aż takie ważne jak do niektórych innych maszyn. Da się to uzupełnić. Konieczna jest DTR, taka prawdziwa, albo robiona. Robiona nawet lepsza, bo robiona przez Kolegę właściciela tokarki, podczas rozbierania i badania. Jakieś koło, a może to tylko zwykły bolec przeciążeniowy, bez problemu da się dorobić, przy pomocy forumowych uczestników.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Czy mógłby kolega objaśnić, jak to należy interpretować? Nie jestem biegły w tej dziedzinie i sądziłemdo tej pory, że gwintowanie odbywa sie przy ustawieniu przełożenia obrót wrzeciona/obrót sruby pociągowej, zależnie od skoku śruby pociągowej. Co to jest ta śruba do gwintowania?Mariuszczs pisze:Włączyli posuw i gwintowanie naraz i gotowe. Sprawdź czy kreci się wałek napędu posuwu i czy kręci się śruba od gwintowania.
Jeśli kręci się wałek a nie ma posuwu to awaria pod suportami.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
Tak śruba pociągowa ( nazewnictwo ).
Wałek i śruba mają się kręcic przy włączonej maszynie ( albo kręcąc wrzecionem), a nie ręką. Oczywiście nie koniecznie wałek i śruba naraz. Zależy od maszyny . Jeśli się nie kręci wałek mimo że wszystkie wajhy są dobrze ustawione to trachło coś od strony jego napędu. Jeśli wałek się kręci a nie ma posuwu mimo jego włączania to trzeba dobrac się do sprzęgła i sąsiednich mechanizmów.
Jeśli będziesz rzeczywiście mógł wszelkie wodziki i koła dorabiac to bierz tą maszynę bo tam za bardzo nie ma innych rzeczy
Jeśli łoże wydaje ci się nie wytarte to weź jeszcze szczelinomierz i zmierz luz pod łożem - tam też jest spodnia "prowadnica" ( łoże od spodu też się styka z przykręcanymi elementami suportu ). Jeśli masz równą szczelinę na całej długości łoża to ok. ( lub brak szczeliny )
Wałek i śruba mają się kręcic przy włączonej maszynie ( albo kręcąc wrzecionem), a nie ręką. Oczywiście nie koniecznie wałek i śruba naraz. Zależy od maszyny . Jeśli się nie kręci wałek mimo że wszystkie wajhy są dobrze ustawione to trachło coś od strony jego napędu. Jeśli wałek się kręci a nie ma posuwu mimo jego włączania to trzeba dobrac się do sprzęgła i sąsiednich mechanizmów.
Jeśli będziesz rzeczywiście mógł wszelkie wodziki i koła dorabiac to bierz tą maszynę bo tam za bardzo nie ma innych rzeczy

Jeśli łoże wydaje ci się nie wytarte to weź jeszcze szczelinomierz i zmierz luz pod łożem - tam też jest spodnia "prowadnica" ( łoże od spodu też się styka z przykręcanymi elementami suportu ). Jeśli masz równą szczelinę na całej długości łoża to ok. ( lub brak szczeliny )
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 lip 2011, 23:00
- Lokalizacja: mazowieckie
myślę ze jest tam gitara tylko nie dało się tam zajrzeć bo maszyna była dosunięta do ściany, zastanawiam się jeszcze nad zmianą prędkości posuwu jest tam obrotowa skala z wartościami posuwów która nie załącza przełożeń tylko obraca się luźno (skala podobna jak we frezarce),czy ktoś wie jak to wygląda mechanizm przełączania tych prędkości od środka będę wdzięczny za wszelkie informacje.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce