śruby kulowe- jakie? i jak sprzęgane z silnikiem -16x5 3Nm ?

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


snunit
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 73
Rejestracja: 16 sie 2010, 15:34
Lokalizacja: Katowice

#11

Post napisał: snunit » 15 cze 2011, 17:59

Im szybciej tym lepiej ;) Precyzja sterowania 1/128 lub 1/256 jest na tyle duża, że lepiej brać śrubę z większym skokiem.

Przykład

sterowanie dla 10mm

silnik 200 imp - 1obr
1 obr - 10 mm
1/16 sterownik
czyli 200*16=3200
10mm/3200
imp=0,003125 mm


sterowanie dla 5mm
1/16 sterownik
czyli 200*16=3200
5mm/3200
imp=0,0015625 mm


Teraz wstaw sobie zamiast 1/16, 1/128 lub 1/256 i ... sprawdź sobie rozszerzalność temperaturową materiału, z którego wykonasz ramę konstrukcji ;)


A teraz zalozmy, ze silnik ma maxymalnie 5 obr/s

5*5mm=25mm
25*60s=1500mm/min
imp=0,0015625 mm

10*5mm=25mm
50*60s=3000mm/min
imp=0,003125 mm

Jasniej sie nie da;) Lepiej walczyć o um, które w obróbce 'amatorskiej' są utopią czy mieć 2x szybszą maszynę?:P To już wiesz czemu co 2 post w prezentowanych konstrukcjach jest treści:

- 'a kasowanie luzu?'
- 'jak kasujesz luz?'

;D



Tagi:

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#12

Post napisał: markcomp77 » 15 cze 2011, 20:25

snunit pisze: Precyzja sterowania 1/128 lub 1/256 jest na tyle duża
, że nie warto jej brać pod uwagę...

nieliniowość podziału kroku jest dość duża, zależna i od silnika i od sterownika

5% niedokładności w stosunku do pełnego kroku trzeba brać pod uwagę (zrównanie poziomy błędu do wielkości mikrokroku przy podziale 1/20)

jednak mikrokrok głęboki warto stosować, ponieważ poprawia on liniowość i kulturę pracy silnika... choć nie koniecznie poprawia dokładność (jednak poprawia gładkość powierzchni frezowanej!)
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm


kameleon
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 103
Rejestracja: 07 lis 2006, 21:18
Lokalizacja: Kraków

#13

Post napisał: kameleon » 15 cze 2011, 20:38

dziękuje za podpowiedzi ,wymyśliłem sobie to tak długa śruba ta sama prędkość a obroty 2x mniejsze,chciałem poznać opinie czy niema to jakiegoś wpływu nie wiem np: na problem przy nawrotach czy tam podobne , :), jeszcze jedno pytanko : przy długości śruby 1400mm zastosowalibyście 20 stke cz 25 ?
Janusz


snunit
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 73
Rejestracja: 16 sie 2010, 15:34
Lokalizacja: Katowice

#14

Post napisał: snunit » 16 cze 2011, 21:01

Kiedys ktos pisal o stosunku 1/60. Poszukaj po literaturze

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#15

Post napisał: markcomp77 » 16 cze 2011, 21:54

w innym wątku (całkiem niedawno) było o tym... ze wskazaniem na "literaturę"

Sztywność osi i wałów
http://e-zipk.ia.polsl.pl/shaft/index.p ... n=teoria06
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm


kameleon
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 103
Rejestracja: 07 lis 2006, 21:18
Lokalizacja: Kraków

#16

Post napisał: kameleon » 17 cze 2011, 21:02

poproszę temat wątku z góry dziękuje :)
Janusz

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#17

Post napisał: markcomp77 » 17 cze 2011, 21:15

kameleon pisze:poproszę temat
hehe... tylko link do wyjaśnień mi został ;)
ale było to całkiem nie dawno...

[ Dodano: 2011-06-17, 21:30 ]
TUTAJ:
znaleziono za pomocą szukaj ;)

https://www.cnc.info.pl/topics65/stol-l ... a.polsl.pl
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm


Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 948
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

#18

Post napisał: Pneumokok » 17 cze 2011, 22:05

adam Fx pisze: i teraz jeszcze szy bezpośrednio sprzęgać z silnikiem lub może jakieś przełożenie na pasku ?
ja chyba zrobiłbym na pasku zębatym ze względu na to żeby ominąć problem sprzęgła :). Poza tym chyba przekładnia będzie tańsza niż sprzęgło. Nie wiem jakie kolega FDSA zastosował sprzęgło: zwykłe czy może sztywne skrętnie ale do tego typu maszyn chyba powinno być sztywne skrętnie. Mój znajomy zrobił przełożenie na pasku 1:2. Korzyść jest z tego taka że jest większy moment i silnik musi się kręcić z większą prędkością. Apropos prędkości mam pytanie: Czy ktoś z Kolegów słyszał o tym że silniki krokowe nie lubią się kręcić z małymi prędkościami obrotowymi, bo wtedy gubią kroki?

Pozdrawiam
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


kameleon
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 103
Rejestracja: 07 lis 2006, 21:18
Lokalizacja: Kraków

#19

Post napisał: kameleon » 17 cze 2011, 22:22

:wink:
Janusz

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”