zaspawywanie otworów
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 332
- Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
- Lokalizacja: wawa
zaspawywanie otworów
Witam
Muszę zaspawac otwór 10 mm w płaskowniku ze stali resorowej grubości 4 mm. Zależy mi, aby nie rozgrzac zbytnio elementu. Jak powinienem się do tego zabrac?
Posiadam migomat 190A...
Pozdrawiam
Muszę zaspawac otwór 10 mm w płaskowniku ze stali resorowej grubości 4 mm. Zależy mi, aby nie rozgrzac zbytnio elementu. Jak powinienem się do tego zabrac?
Posiadam migomat 190A...
Pozdrawiam
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
podkładkę dajesz na drugą stronę otworu ( takie zaślepienie ) a z góry spawasz.
To że resor nie lubi ciepła to święta racja. Ale to też zależy ile mu się zapoda tego ciepła.
Podkładki możesz zrobić z cegły szamotowej , alu , miedzi , zwykłej cegły , lub specjalnej porcelany .
A po to tak Ci doradzono żeby wnieść dużo ciepła ale w krótkim czasie a druga strona wyszła płaska.
To jest dobra metoda.
Po za tym , jak będziesz spawać małym prądem to będziesz spawać wolno. A tak możesz spawać większym i się nie martwić ubytkami.
A co z tego wyjdzie to się dopiero sam przekonasz. Koledzy maja rację co do tej stali.
To że resor nie lubi ciepła to święta racja. Ale to też zależy ile mu się zapoda tego ciepła.
Podkładki możesz zrobić z cegły szamotowej , alu , miedzi , zwykłej cegły , lub specjalnej porcelany .
A po to tak Ci doradzono żeby wnieść dużo ciepła ale w krótkim czasie a druga strona wyszła płaska.
To jest dobra metoda.
Po za tym , jak będziesz spawać małym prądem to będziesz spawać wolno. A tak możesz spawać większym i się nie martwić ubytkami.
A co z tego wyjdzie to się dopiero sam przekonasz. Koledzy maja rację co do tej stali.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Jeżeli resor jest wyjęty z pojazdu to moim zdaniem spawając go to jest duże prawdopodobieństwo że ci w przyszlości pęknie.
Co do samego spawania to jeżeli stosuję się podkladkę to jest ona z miedzi a nie z aluminium bo to ostatnie topi się przy temp. 600 stopni więc zanim zaspawasz to zdąży już się uplynnić.
Ja zaspawując otwory robię tak że spawam krawędż otworu dookola aż do momentu zatkania otworu, następnie przekręcam na drugą stronę i zalewam otwór z drugiej strony.
Co do samego spawania to jeżeli stosuję się podkladkę to jest ona z miedzi a nie z aluminium bo to ostatnie topi się przy temp. 600 stopni więc zanim zaspawasz to zdąży już się uplynnić.

Ja zaspawując otwory robię tak że spawam krawędż otworu dookola aż do momentu zatkania otworu, następnie przekręcam na drugą stronę i zalewam otwór z drugiej strony.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
tak ... tak też się da spawać , ale spawasz dwa razy dłużej i dajesz dużo ciepła w materiał.
ale się nadaje , tyle że zapomniałem dodać o grubości. Musi być grubsza 3..4 krotnie od spawanego elementu.
I tu uwaga słuszna.
Osobiście bym podłożył cegłę szamotową i po problemie.
ale się nadaje , tyle że zapomniałem dodać o grubości. Musi być grubsza 3..4 krotnie od spawanego elementu.
I tu uwaga słuszna.
Osobiście bym podłożył cegłę szamotową i po problemie.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)