instrukcja obsługi SP2107

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 16284
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#21

Post napisał: kamar » 23 lut 2011, 21:39




Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
bisonn
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 10
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2011, 21:58
Lokalizacja: kazimierza wielka

#22

Post napisał: bisonn » 02 kwie 2011, 19:13

witam może tak będzie lepiej wiecie gdzie ten czerwony kabel powinien być podłączony bo próbowaliśmy uruchomić pierwszy raz tokarkę ale niestety nie chce się kręcić
no i na razie zdiagnozowaliśmy odpięty kabel czerwony
Obrazek


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 16284
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#23

Post napisał: kamar » 02 kwie 2011, 19:27

Stycznik klapie przy włączeniu ? , to z boku na dole to krańcówki ?

Awatar użytkownika

Autor tematu
bisonn
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 10
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2011, 21:58
Lokalizacja: kazimierza wielka

#24

Post napisał: bisonn » 02 kwie 2011, 19:53

Przy naciskaniu zielonego guzika nic nie klapie
tak te po bokach to krańcówki one klapią jeden od pokrywy trybów i drugi od klapki nad wrzecionem
jak przytrzymuję zielony i włączam obroty to silnik buczy


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 16284
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#25

Post napisał: kamar » 02 kwie 2011, 20:05

Jeżeli sam nie potrafisz to szukaj fachmana do sprawdzenia stycznika i uzależnień.

Awatar użytkownika

Autor tematu
bisonn
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 10
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2011, 21:58
Lokalizacja: kazimierza wielka

#26

Post napisał: bisonn » 02 kwie 2011, 21:47

klika ten stycznik jeszcze raz sprawdzałem a czerwony kabel :?:
a jak można samemu sprawdzić
może jeszcze się uda bez elektryka :smile:
cała niedziela przed nami

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3705
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#27

Post napisał: MlKl » 02 kwie 2011, 22:04

Jak się na tym nie znasz, to spokojnie poczekaj na fachowca. Spalisz silnik, stycznik, czy regulator obrotów, i będziesz płakał.

Awatar użytkownika

Autor tematu
bisonn
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 10
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2011, 21:58
Lokalizacja: kazimierza wielka

#28

Post napisał: bisonn » 05 cze 2011, 06:29

witam ponowniwe czy mógłby ktoś objaśnić początkującemu tabliczkę pierwszom od dołu
bo niebardzo wiem co to jest G i jak to się odnosi do trybów

Obrazek

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 11926
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#29

Post napisał: RomanJ4 » 05 cze 2011, 23:02

Dolna tabliczka pokazuje jakie koła zębate i w jakiej konfiguracji wzajemnej trzeba założyć do gitary aby uzyskać dany gwint calowy. Przykładowo (patrz tabliczka) aby naciąć gwint 18 zwojów na cal trzeba jedno pokrętło skrzynki ustawić na "C", drugie na "II", a koła w gitarze powinny być (od góry wg schematu):
pierwsze 40 zębów (nawiasem mówiąc, to koło dla calowych i metrycznych jest takie samo i nie podlega zmianie, najczęściej jest to koło na wrzecionie) to koło zazębia się z kołem "F" które (dla naszych 18/"zwojów na cal) powinno mieć 90 zębów.
Ono z kolei zazębia się z kołem "G" o 45 zębach. Koło "G" obraca się na wspólnym wałku razem z kołem "81" (zębów), a koło "81" napędza koło "51" (zębów) na śrubie pociągowej.
Tak wiec koło "F" i"G" są kołami gitary które należy zmienić na odpowiednie wg tabliczki, przy nacinaniu żądanego gwintu calowego, natomiast koła "81" i "51" są niezmienne (dla calowego)
Podobnie ma się sprawa z gwintami metrycznymi, koła"40", "60" i "100"(zębów) są niezmienne, a dla danego skoku gwintu jaki chcemy uzyskać powinniśmy założyć odpowiednia parę kół "D"/"E" (wg tabliczki odpowiednio: 30/96 lub 54/72 lub 63/63 lub 70/56) i takoż samo odpowiednio ustawić pokrętła literowe (A,B,C) i cyfrowe (I,II,III).

Jak widać z powyższego przełożenia skrzynki posuwów ustawiane pokrętłami są wspólne dla calowych i metrycznych i tam kół zębatych się nie zmienia. Dlatego ważne jest w zakupie zwłaszcza używanych maszyn aby były czytelne tabliczki lub gdy ich nie ma - DTR-ka gdzie są w formie jak na maszynie lub tabel.
Mam nadzieje , że jasno to przedstawiłem, w razie czego służę pomocą.
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Autor tematu
bisonn
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 10
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2011, 21:58
Lokalizacja: kazimierza wielka

#30

Post napisał: bisonn » 06 cze 2011, 20:09

Roman ! bardzo dziękuję już coś łapę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ale jeszcze nie wiem które tryby są F a które G
czy jeszcze mógłbyś mi wytłumaczyć
może fotki które zrobiłem będą pomocne.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”