Kupiłem TR 45

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

wueskowicz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 113
Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
Lokalizacja: wojsławice

#81

Post napisał: wueskowicz » 19 maja 2011, 16:35

ok dzięki za wypowiedź ale...
żadną dźwignią nie mogę rozłączyć sprzęgła tak żeby w miarę szybko przełączyć obroty na lewe lub prawe (dźwignia na suporcie) to chyba coś jest nie tak dżwignią najbliżej wrzeciennika mogę wyłączać wrzeciono ale tylko wrzeciono :smile: po jej przełączeniu w pion wrzeciono samo powoli się zatrzymuje ale dużo kół we wrzecienniku dalej się kręci maszyna wydaje odgłosy jakby nadal pracowała. to chyba coś nie tak. ponownie wrzeciona nie da się załączyć żadną dźwignią bo tylko słychać zgrzyt kół. :evil: czyli jest wszystko ok ?????? nie róbcie jaj z pogrzebu :neutral:



Tagi:


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 29
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#82

Post napisał: Mariuszczs » 19 maja 2011, 16:41

no sprzęgło nie rozłącza - tylko reduktor małe duże obroty - zobacz czy wogóle masz sprzęgło :mrgreen:


wueskowicz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 113
Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
Lokalizacja: wojsławice

#83

Post napisał: wueskowicz » 19 maja 2011, 16:51

sprzęgło mam bo już patrzyłem kwestia jak go wyregulować żeby sie w miarę szybko to zatrzymywało
i jak to zgrać z hamulcem bo żeby sprzęgło sięrozłączyło to taki talerz od strony koła pasowego musi sięwysunąć a żeby hamulec zadziałał to stożek musi być wciągnięty jakby w stronę tokarki nie czaję jak to wyregulować


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 29
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#84

Post napisał: Mariuszczs » 19 maja 2011, 18:06

Regulacja to jak pamiętam to tymi śrubami pod tą wajhorozprowadzarkąoleju, ew jeszcze jest chyba ( bo też nie pamiętam) regulacja położenia tego na "wieloząbkach".
Jeśli nie pomaga wykręcenie śruby właściwej od danej wajhy to jest przestawione na tym połączeniu zębatym.


wueskowicz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 113
Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
Lokalizacja: wojsławice

#85

Post napisał: wueskowicz » 19 maja 2011, 19:33

ok już mam coś nowego :mrgreen:
regulujęto sprzęgło tak jak pisze w dtr , i jest ok , wrzeciono staje w miejscu ale jest tak tylko max 3 razy dalej jest coraz słabiej aż w końcu sprzęgło w cale nie rozłącza wtedy dokręcam tą śrubę w tej dużej dźwigni ("wajhorozprowadzarkąoleju") i znowu to samo max 3 razy ok i dalej coraz gorzej , jaka może być tego przyczyna?


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 29
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#86

Post napisał: Mariuszczs » 19 maja 2011, 22:13

Niewiem - mało już kojarzę co tam było, ale może przepuszcza jakieś łaczenie na tej śrubie. Jak będe pamiętał to tam zajrzę jutro.

Awatar użytkownika

PIOTR 07
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 17
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:16
Lokalizacja: łódź

#87

Post napisał: PIOTR 07 » 20 maja 2011, 10:38

można te śruby podciągać ale nie przesadź z wkręcaniem bo się sprzęgło na wysokich obrotach będzie ślizgać.


wueskowicz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 113
Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
Lokalizacja: wojsławice

#88

Post napisał: wueskowicz » 20 maja 2011, 16:43

i jak mariusz zaglądałeś może ??

[ Dodano: 2011-06-28, 19:05 ]
Mariuszczs pisze:nie no takimi mieszninami zaszkodzisz tylko łożyskom i przekładni i pompie olejowej,
może mi ktoś wskazać miejsce gdzie w tr 45 jest pompa olejowa??? i co ona smaruje?

ile miejsca zajmuje skrzynka posuwów czy ona jest tylko w przedniej części wrzeciennika czy sięga aż do jej tyłu (na swojej wysokości oczywiście) bo gdzieś podziało mi sie 5 litrów oleju z wrzeciennika nigdzie nie widać aż takich wycieków (5l to nie mało przecież żeby sie zgubiło)


to jak nikt nie znalazł tej pompy olejowej w tr-45?


krzyś31
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 6
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:30
Lokalizacja: gdańsk

#89

Post napisał: krzyś31 » 04 maja 2013, 14:26

Nie ma :)

Przynajmniej w mojej a i na dtr-ce tez nie widziałem :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”