Pomęczyłem trochę dxf2gcode i jakoś tak dziewnie mi to działa. Wszytko jest ok do póki ścieżka jest ciągła i po prostej. Gorzej już jak zaczynają się okręgi wycina wszytko super... tylko dlaczego po wycięciu jedzie i wierci punkt przekręcony o 180 stopni od początku wycinania tego okręgu?
Jakim programem jestem w stanie sensownie definiować obróbkę? Sensownie dla mnie to tak że... wczytujemy rysunek i klikając myszką na kolejne fragmenty wycinanki mogę określi którędy pojedzie frez.
No chyba że to musi być pisanie ręcznie zeby dobrze optymalizować?
p.s. niepytam o programy za dziesiatki tys zł
Jak to wkońcu jest z tym konwertowaniem DXFa na G-kod
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7884
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Jak to wkońcu jest z tym konwertowaniem DXFa na G-kod
dxf2gcode Ci wycina i wierci ?FDSA pisze:tylko dlaczego po wycięciu jedzie i wierci punkt przekręcony o 180 stopni od początku wycinania tego okręgu?
I jak można punkt przekręcić o 180 stopni ?
.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 678
- Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
- Lokalizacja: Południe
- Kontakt:
Po generacji maszyna zachowuje się tak:
Element:
Wycięty kwadrat (100x100) z kółkiem w środku (R30).
Na potrzeby opisu zero w środku koła (element symentryczny)
Ruch maszyny:
1. punkt lewy skrajy koła (-30,0)
2. wwierca się po określony skok na całą grubość materiału. za każdym razem robiąc kólko o R0.025 mm
3. po wwierceniu się zaczyna wycinać w kółko R30 po jednej warstwie
4. po wycięciu jedzie w naroże kwadratu i ponawia sprawę wycinając kwadrat
5. po wycięciu w kwadratu czyli jak dla mnie końca obróbki jedzie w punkt (30,0) symetryczny do początku i robi wiercenie po warstwie za każdym razem rysując też kołko R0.025mm
Tak jak wwiercanie się najpierw na całą grubość materiału i poszerzanie otworu wejsciowego a potem srobanie po warstwie jestem w stanie zrozumieć jako filozofię piszącego program tak po co on jedzie na koniec punkt 5?
Element:
Wycięty kwadrat (100x100) z kółkiem w środku (R30).
Na potrzeby opisu zero w środku koła (element symentryczny)
Ruch maszyny:
1. punkt lewy skrajy koła (-30,0)
2. wwierca się po określony skok na całą grubość materiału. za każdym razem robiąc kólko o R0.025 mm
3. po wwierceniu się zaczyna wycinać w kółko R30 po jednej warstwie
4. po wycięciu jedzie w naroże kwadratu i ponawia sprawę wycinając kwadrat
5. po wycięciu w kwadratu czyli jak dla mnie końca obróbki jedzie w punkt (30,0) symetryczny do początku i robi wiercenie po warstwie za każdym razem rysując też kołko R0.025mm
Tak jak wwiercanie się najpierw na całą grubość materiału i poszerzanie otworu wejsciowego a potem srobanie po warstwie jestem w stanie zrozumieć jako filozofię piszącego program tak po co on jedzie na koniec punkt 5?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7884
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Po generacji czego i z czego ?FDSA pisze:Po generacji maszyna zachowuje się tak:
Cz Ty się zastanawiasz co piszesz ?
Przeczytaj swoje posty i pomyśl czy ktokolwiek oprócz jasnowidza ma prawo wiedzieć o co chodzi.
A teraz Ci pomogę :
Skąd masz dxf ?
W jakim formacie ?
Jak wygląda G-kod ?
Do jakiego programu G-koda ładujesz ?
.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2696
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 678
- Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
- Lokalizacja: Południe
- Kontakt:
Mój błąd postaram się nie robić już skrótów myślowych
DXF jest z Protella99se - program elektroniczny
W formacie R11/R12
G kod wygląda ładnie... nie wiem o co Ci chodzi w tym pytaniu proste i interpolacje okręgów.
Do macha 3.
Miejsca "wierceń" to początki półokręgów tworzących środkowy otwór wg kodu. W programie jest narysowany okrąg jako figura geometryczna.
DXF jest z Protella99se - program elektroniczny
W formacie R11/R12
G kod wygląda ładnie... nie wiem o co Ci chodzi w tym pytaniu proste i interpolacje okręgów.
Do macha 3.
Miejsca "wierceń" to początki półokręgów tworzących środkowy otwór wg kodu. W programie jest narysowany okrąg jako figura geometryczna.