wlokno szklane\ laminaty\ etc - formy
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! generalnie jest to metoda pozwalająca na wykonywanie ciekawych rzeczy . aczkolwiek jest dość pracochłonna , właściwie jeżeli chcemy uzyskać duża dokładność detalu należy wykonać najpierw kopyto , na kopycie formę , a z niej dopiero to co chcemy . tak że do jednej sztuki to trochę dużo roboty . byłem powiedzmy współpracownikiem kolegi robiącego kajaki / szalupy / itp . zrobienie formy na szalupę trwało kilka tygodni ( dobrej roboty ) . jest tak jak pisze Kol. - jak w formie dędą nierówności ( dziury ) to wszystko się może trochę za mocna połączyć i kicha . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! jeżeli masz możliwość zastosować próżnię to zdecydowanie tak - próżnia . w ten sposób najlepiej przesączysz matę . zależy oczywiście od tego jak ten element wygląda - kształt , może się okazać że tylko " ręczna robota "
. no i oczywiście jaka żywica pasuje do tego co masz zamiar zrobić . pozdrawiam !!

Mane Tekel Fares
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 08:50
- Lokalizacja: Lubelskie
A ja mam takie pytanie odnosnie laminatów:
Czy zywica zwiazana z mata szklana daje sie dobrze szlifowac papierem sciernym i polerowac ?
Mam zamiar robic body kit do auta. Widze to tak ze w miejscach poszerzen auta nakladam pianke budowlana (zwykla np do uszczelniania okien). Nadmiar pianki po zaschnieciu usuwam i na to klade szpachle. Szpachla wykanczam kształty na gotowo tak jak maja wygladac gotowe laminaty i poleruje tak by nie bylo zadnych dolków itd. I teraz mam pytanie do fachowców. Czy zrobic forme z gipsu np. i pozniej w tej formie odlac laminat czy polozyc jedna warstwe na ta szpachle zdjac ten laminat, wypolerowac od srodka i traktowac jako forme - wylozyc od srodka zelkotem lub woskiem i polozyc kilka warstw maty i zywicy.
Czy po prostu klaść kolejne warstwy na forme z pianki i szpachli na aucie a ostatnia zewnetrzna warstwe wypolerowac na gladko? Oczywiscie przy kladzeniu 2 ostanich wenetrznych warstw bede zatapial w zywicy mocowania zderzaków (metalowe blaszki i inne zaleznie od fabrycznych mocowan w aucie).
Mam tez inne pytanie czy sa na polskim rynku wystarczajaco mocne kleje ktore zwiazalyby mi laminat z autem (zmatowiony lakier). Bo o ile zderzaki przymocuje w fabrycznych miejscach to poszerzenie calej tylnej cwiartki jaki poszrezone przednie nadkola bedzie troche trudno przymocowac. (nie chce nawiercac czy nitowac w orginalnej blacharce auta).
Czy zywica zwiazana z mata szklana daje sie dobrze szlifowac papierem sciernym i polerowac ?
Mam zamiar robic body kit do auta. Widze to tak ze w miejscach poszerzen auta nakladam pianke budowlana (zwykla np do uszczelniania okien). Nadmiar pianki po zaschnieciu usuwam i na to klade szpachle. Szpachla wykanczam kształty na gotowo tak jak maja wygladac gotowe laminaty i poleruje tak by nie bylo zadnych dolków itd. I teraz mam pytanie do fachowców. Czy zrobic forme z gipsu np. i pozniej w tej formie odlac laminat czy polozyc jedna warstwe na ta szpachle zdjac ten laminat, wypolerowac od srodka i traktowac jako forme - wylozyc od srodka zelkotem lub woskiem i polozyc kilka warstw maty i zywicy.
Czy po prostu klaść kolejne warstwy na forme z pianki i szpachli na aucie a ostatnia zewnetrzna warstwe wypolerowac na gladko? Oczywiscie przy kladzeniu 2 ostanich wenetrznych warstw bede zatapial w zywicy mocowania zderzaków (metalowe blaszki i inne zaleznie od fabrycznych mocowan w aucie).
Mam tez inne pytanie czy sa na polskim rynku wystarczajaco mocne kleje ktore zwiazalyby mi laminat z autem (zmatowiony lakier). Bo o ile zderzaki przymocuje w fabrycznych miejscach to poszerzenie calej tylnej cwiartki jaki poszrezone przednie nadkola bedzie troche trudno przymocowac. (nie chce nawiercac czy nitowac w orginalnej blacharce auta).
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 514
- Rejestracja: 17 sty 2009, 00:46
- Lokalizacja: Mielec
Poszukaj w sieci : środki antyadhezyjne. Są różne, mają różne właściwości. Jeżeli forma jest "dotarta" to wystarczy jedna warstwa. A jeżeli nie to i 10 warstw nie pomoże a nadmiar takiego oddzielacza może później utrudnić malowanie odlewu. Najbardziej pospolity jest wosk naturalny rozrobiony w rozpuszczalniku. Cienka warstwa częściowo reaguje z np. żywicą zostaje niewielka ilość, którą można wyczyścić i później doszlifować.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 lut 2011, 22:37
- Lokalizacja: Katowice
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
Tak - ja Ci moge pomoc dobra radaJaroslaw Kurzak pisze:a czy ktos jest w stanie mi pomoc...

Sam zacznij od zbudowania _czegokolwiek_ z laminatu - moze byc
mala lodka wioslowa dl 2m.
Co prawda nie swieci garnki lepia, ale szanse na to ze zbudujesz dobrze
za pierwszym razem jacht oceniam na zerowe.
J.