Źródło LG-120- przebiegi na jego wyjściu-proszę o pomoc

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
gwozdex
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 106
Rejestracja: 20 lip 2006, 20:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Źródło LG-120- przebiegi na jego wyjściu-proszę o pomoc

#1

Post napisał: gwozdex » 04 sty 2011, 22:43

Witam!
Posiadam w swojej maszynie źródło jak w temacie (zdjęcie LG-120). Niestety nie jestem z niej zadowolony ponieważ nie zachowuje się tak jak powinna. Jestem początkujący w tej dziedzinie i dlatego proszę o pomoc. Dlaczego wnioskuję że coś jest nie tak? Po 1. to mam problem przeciąć blachę o grubości 30mm przy ustawieniu 120A! Po drugie "na ucho" słychać ze plazma pracuje niestabilnie podczas cięcia blachy. O jakości nawet nie wspominam. No i co mnie martwi najbardziej to to co przedstawiają załączniki. Są to przebiegi napięcia zmierzone na na dzielniku rezystorowym wpiętym pomiędzy masę a elektrodę. Przebiegi na przemian wyglądają jak na rysunkach poniżej i zmieniają się po kilku chwilach pracy lub po kilku odpaleniach. Podpowiedzcie proszę co może z nią być nie tak. A może to jest normalne??
Pozdrawiam i dziękuję.
Załączniki
4_4.jpg
początek pracy
4_4.jpg (30.94 KiB) Przejrzano 891 razy
0_0.jpg
... lub po kilku minutach pracy
0_0.jpg (29.74 KiB) Przejrzano 891 razy
2_1.jpg
po kilku odpaleniach...
2_1.jpg (35.24 KiB) Przejrzano 896 razy



Tagi:


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#2

Post napisał: IMPULS3 » 05 sty 2011, 19:50

Nie wiem czy bląd jest plazmy czy po prostu za malego prądu. Akurat dzisiaj ciąlem blachę 30 i prąd cięcia mialem ustawiony na 110 i cięcie bylo dosyć powolne.Moja plazma to OZAS OPOLE 150W. Być może u ciebie dane zadeklarowane przez producenta nie są zgodne z tym co można z niej wydobyć.


Autor tematu
gwozdex