opowiedzcie mi o silniku
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
"Drastycznie" faktycznie nie jest techniczne precyzyjne, miałem na myśli to, że silnik pod obciążeniem szybko zwalnia zamiast przyspieszyć.
Oczywiście każdy model silnika będzie się zachowywał trochę inaczej zależnie od strat, rezystancji i indukcyjności uzwojeń.
Przy 100Hz moment nie znika. Obrabiarkami z silnikiem dużej mocy (>3kW) dysponujących nadwyżką mocy silnika przy obniżonych parametrach skrawania da się pracować. Natomiast jeśli w silniku np. 0,5kW moment zamaleje poniżej połowy to już gorzej.
Oczywiście każdy model silnika będzie się zachowywał trochę inaczej zależnie od strat, rezystancji i indukcyjności uzwojeń.
Przy 100Hz moment nie znika. Obrabiarkami z silnikiem dużej mocy (>3kW) dysponujących nadwyżką mocy silnika przy obniżonych parametrach skrawania da się pracować. Natomiast jeśli w silniku np. 0,5kW moment zamaleje poniżej połowy to już gorzej.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 sie 2007, 22:11
- Lokalizacja: ~~~~
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 lis 2009, 19:22
- Lokalizacja: wrocław
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
no ok ... historia o częstotliwości poznana ale mechanicznie jak się to ma
Silnik 5KW to nie mały silnik , więc i wirnik też trochę waży. A jak się go uda rozkręcić o 100% szybciej to przecież siły odśrodkowe rosną gdzie ja miałem nie jednokrotnie do czynienie a rozerwaniem wirnika przez taką zabawę.
Mówię tu oczywiście o silniku asynchronicznym.
Czy brał to ktoś z was pod uwagę
przykład .... silniki DC z kombajnu górniczego są połączone szeregowo i gdy zerwało bezpiecznik mechaniczny to ten silnik się rozbiegał i go rozrywało.
To samo miało miejsce w silnikach AC połączonych równolegle do jednego falownika.
Gdy zmniejszyliśmy w tych silnikach ( AC ) średnicę ale wydłużyliśmy my je to zagrożenie zmalało. Zdarzało się ale rzadziej.
Wiec wytrzymałość wirnika i łożysk jest też ważna.

Silnik 5KW to nie mały silnik , więc i wirnik też trochę waży. A jak się go uda rozkręcić o 100% szybciej to przecież siły odśrodkowe rosną gdzie ja miałem nie jednokrotnie do czynienie a rozerwaniem wirnika przez taką zabawę.
Mówię tu oczywiście o silniku asynchronicznym.
Czy brał to ktoś z was pod uwagę

przykład .... silniki DC z kombajnu górniczego są połączone szeregowo i gdy zerwało bezpiecznik mechaniczny to ten silnik się rozbiegał i go rozrywało.
To samo miało miejsce w silnikach AC połączonych równolegle do jednego falownika.
Gdy zmniejszyliśmy w tych silnikach ( AC ) średnicę ale wydłużyliśmy my je to zagrożenie zmalało. Zdarzało się ale rzadziej.
Wiec wytrzymałość wirnika i łożysk jest też ważna.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
- Posty w temacie: 3
Najprościej i najtaniej:
Kupujesz silnik 5kW i od razu idziesz do punktu przewijania.
I mówisz: poproszę 2x mnije zwojów 2x grubszym drutem.
Oczywiście Pan robo
Ale ty uparcie domagaj sie usługi na swoją odpowiedzialność.
płacisz jakieś 100zł /kW za przewinięcie.
Ale co najciekawsze, po przewinięciu masz juś silnik nie 3kW 3000rpm tylko 10kW 6000rpm
Wiąc jak chcesz mieć docelowo 5kW przy 6000rpm to cię nawet taniej wyjdzie bo zaczniesz od silnika 2.5kW.
Potem tylko odpowiedni falownik i............
Jeszcze tylko popodcinać łopatki w wentylatorze bo inaczej będziesz miał symulator odrzutowca.
Ja kiedyś tak zrobiłem tylko przerobiłem na 18.000 rpm -ludzie na ulice wyszli, bo nie wiedzieli co się dzieje. Zmniejszenie wentylatora pomogło.
Kupujesz silnik 5kW i od razu idziesz do punktu przewijania.
I mówisz: poproszę 2x mnije zwojów 2x grubszym drutem.
Oczywiście Pan robo

Ale ty uparcie domagaj sie usługi na swoją odpowiedzialność.
płacisz jakieś 100zł /kW za przewinięcie.
Ale co najciekawsze, po przewinięciu masz juś silnik nie 3kW 3000rpm tylko 10kW 6000rpm
Wiąc jak chcesz mieć docelowo 5kW przy 6000rpm to cię nawet taniej wyjdzie bo zaczniesz od silnika 2.5kW.
Potem tylko odpowiedni falownik i............
Jeszcze tylko popodcinać łopatki w wentylatorze bo inaczej będziesz miał symulator odrzutowca.

Ja kiedyś tak zrobiłem tylko przerobiłem na 18.000 rpm -ludzie na ulice wyszli, bo nie wiedzieli co się dzieje. Zmniejszenie wentylatora pomogło.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 lis 2009, 19:22
- Lokalizacja: wrocław
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 577
- Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
- Lokalizacja: Kraków/Olkusz