Co to za tokarka ?

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#41

Post napisał: BYDGOST » 26 sty 2011, 20:56

Ok wszystko się zgadza. Bardzo ładnie to napisałeś.


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Tagi:


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2057
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#42

Post napisał: Andrzej 40 » 26 sty 2011, 21:36

Obrazek[img]
Czy przypadkiem nie tak wygląda faktyczna skrzynia z nortonem? Zmieniłem połączenia kół na dolnej osi. Koła 2 (36z) Nortona i koło 36z dolnej osi są chyba połączone na stałe.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#43

Post napisał: BYDGOST » 26 sty 2011, 23:28

Tak może być bo narysowałem schemat i przestało mi pasować a tak to już pasuje.
Kol. pepsiboss musi potwierdzić, że tak jest.
Mój rysunek wygląda tak:
Załączniki
Schemat przełożeń.jpg
Schemat przełożeń.jpg (19.49 KiB) Przejrzano 1563 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2057
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#44

Post napisał: Andrzej 40 » 27 sty 2011, 13:24

BYDGOST - rysujesz ładniej niż ja :cry: . Nie miałem zbyt wiele czasu, więc tylko naniosłem poprawki na rysunek kol. pepsibossa. Twój to już profesjonalny!
To musi tak wyglądać, bo inaczej nie miałoby sensu.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#45

Post napisał: BYDGOST » 27 sty 2011, 17:19

Andrzej 40 pisze: tylko naniosłem poprawki na rysunek kol. pepsibossa
To jest normalne, sam też czasem tak robiłem, żeby czasu za dużo nie tracić. Zrobiłem rysunek w Solid Edge bo to nie zabrało więcej czasu niż bym rysował ręcznie a zaletą dodatkową jest możliwość edycji i łatwo mogłem nanieść poprawkę, którą wprowadziłeś. Poza tym, do obliczeń przyda się bardziej czytelny rysunek. Mogę też tworzyć szybko kolejne rysunki obrazujące poszczególne przełożenia, gdyby zaszła taka potrzeba. Zastanawia mnie to: pepsiboss mi napisał że z zespołem ośmiu kół Z1_Z8 z lewej strony zasprzęgla się koło Z12 ( moja numeracja) a z prawej koło Z18. I tu mi się nie zgadza bo po co dwa skoro wystarczy jedno?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
pepsiboss
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 14
Posty: 17
Rejestracja: 17 sty 2011, 19:09
Lokalizacja: PL

#46

Post napisał: pepsiboss » 27 sty 2011, 18:28

Zdjąłem spowrotem nortona....




Obrazek

Obrazek


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2057
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#47

Post napisał: Andrzej 40 » 27 sty 2011, 23:45

[quote="BYDGOSTZastanawia mnie to: pepsiboss mi napisał że z zespołem ośmiu kół Z1_Z8 z lewej strony zasprzęgla się koło Z12 ( moja numeracja) a z prawej koło Z18. I tu mi się nie zgadza bo po co dwa skoro wystarczy jedno?[/quote]

Z12 po wysprzęgleniu daje dodatkowe przełożenie 1:2. Samo Z18 po wysprzęgleniu daje 1:4. Walek napędu śruby musi być gdzieś dzielony, chyba za kołem Z8, bo inaczej przełączenie tylko Z18 spowoduje wyłamanie zębów - robią się dwie przekładnie napędzające 1 wałek.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#48

Post napisał: BYDGOST » 28 sty 2011, 00:59

Andrzej 40 pisze: Z12 po wysprzęgleniu daje dodatkowe przełożenie 1:2. Samo Z18 po wysprzęgleniu daje 1:4.
Po wysprzęgleniu tak jest, ale mi chodzi o sytuację gdy są obydwa zasprzęglone.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2057
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#49

Post napisał: Andrzej 40 » 28 sty 2011, 01:33

Ten wałek zaczynający się od lewej kołem Z14 musi być dzielony, inaczej kryminał :mrgreen: .Wtedy (tak sądzę) Z18 sprzęga jako ostatnie koło wyjście na wałek śruby posuwu.


Autor tematu
pepsiboss
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 14
Posty: 17
Rejestracja: 17 sty 2011, 19:09
Lokalizacja: PL

#50

Post napisał: pepsiboss » 28 sty 2011, 09:18

Jak by to najprościej napisać... Tryb Z14 ,Z12 są na jednym wałku (Dopiero po włączeniu w pozycje A Z12 zazębia sie z Z1 i przekazuje obrotry do Z14..Jeśli w tym momencie Z18 nie zazębia sie z Z17 to tamto przełożenie tak jak by w ogóle nie działa..)
Z18,Z19 są na wspólnym wałku.... Tak samo Z16 i Z17...Z13 i Z16...Jeśli jakoś moge pomóc to pytajcie..Norton leży na stole...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”