Sterownik silnika krokowego
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
Sterownik silnika krokowego
Witam poszukuję łatwego schematu sterownika silnika krokowego.
Rozumiem że wszystkie układy które są na scalakach trzeba sobie samemu programować .
Czy ktoś może mi wytłumaczyć lub podać jakieś stronki z łatwymi komendami do sterowania silników krokowych i wytłumaczyć mi w jaki sposób się do tego zabrać. Jestem uczniem 2 klasy technikum o profilu elektronicznym i ostatnio bardzo zacząłem interesować się scalakami bo chcę zbudować sobie frezarkę CNC i chciałbym jak najmniej elementów kupować jako gotowce.
Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za możliwy spam
Rozumiem że wszystkie układy które są na scalakach trzeba sobie samemu programować .
Czy ktoś może mi wytłumaczyć lub podać jakieś stronki z łatwymi komendami do sterowania silników krokowych i wytłumaczyć mi w jaki sposób się do tego zabrać. Jestem uczniem 2 klasy technikum o profilu elektronicznym i ostatnio bardzo zacząłem interesować się scalakami bo chcę zbudować sobie frezarkę CNC i chciałbym jak najmniej elementów kupować jako gotowce.
Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za możliwy spam
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
Nie musisz nic programować.Prosty sterownik silnika krokowego zrobisz na ukłdach l297 i l298.Gotowe płytki kupisz u spnsora forum.Do maszynki cnc potrzebne beda Tobie trzy takie komplety,oraz komputer ,który całościa bedzie sterował.Musisz tez mieć jakis program sterujacy,np.Mach2 lub 3.
Oko za oko,ząb za ząb,a du** za pieniądze..
-
- Posty w temacie: 2
Było by dużo pisania ,a ja raczej mało pisze;-). Czytaj forum ,a potrzebną wiedze znajdziesz.Tu jest wszystko napisane
.Poza tym sama elektronika to niewszystko.Wazna jest konstrukcja mechaniczna,a to zalezy co chcesz obrabiać i jaki masz dostep do parku maszynowego i narzedzi. http://www.akcesoria.cnc.info.pl/sterow ... kowych.htm tu znajdziesz wszystkie potrzebne rzeczy