Tokarka TR-45 -prośba o pomoc

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#21

Post napisał: RomanJ4 » 28 gru 2010, 19:34



pozdrawiam,
Roman

Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 16187
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: pilnie DTR do poreba TR45

#22

Post napisał: kamar » 28 gru 2010, 19:58

[ Dodano: 2010-12-28, 20:01 ]
welder1984 pisze:Rozwijam własna działalność i zakupiłem tokarkę tr45 poręba Jest jedno ale i to chyba nie małe Jest ona trochę w częściach i nie mam do niej dtr Kupiłem ja za grosze (1000zl) i chciał bym ja jeszcze trochę wykorzystać Jeszce jedno pytanie czy dtr pomoże mi ja poskładać (kilka trybów, jakieś rozsypane łożyska są no i nowe takie same itd długo by pisać) i drugie pytanie czy ktoś takie ma i może przesłać mi na adres e-mail Wiem że takie posty już były ale stoję pod ściana i pilnie potrzebuje pomocy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :sad:
To może łatwiej tak zrobić

Obrazek


krzysiek3120
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 15
Rejestracja: 19 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: terespol

#23

Post napisał: krzysiek3120 » 29 gru 2010, 17:46

Dziekuje za adresy.I mam jeszcze pytanie jak doskrobac stara tuleje bo byla zatarta zeby niezepsuc ,wrzeciono oszlifowane


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7517
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#24

Post napisał: IMPULS3 » 29 gru 2010, 20:24

Wrzeciono oszlifowane- czyli wyczyszczone papierem ściernym czy przeszlifowane na szlifierce do walków?


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#25

Post napisał: lukadyop » 29 gru 2010, 20:27

Raczej na szlifierce do wałków, papierkiem wyszlifujesz owszem ale nierówności (wyoblenie, wklęśnięcia, owale, itp.) zostaną.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7517
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#26

Post napisał: IMPULS3 » 29 gru 2010, 20:39

Dokladnie tak, tylko że jeżeli przeszlifowal na szlifierce to zmniejszyl średnice pod panewke i wątpie żeby udalo się dopasować jedno do drugiego.Dlatego zapytalem.


krzysiek3120
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 15
Rejestracja: 19 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: terespol

#27

Post napisał: krzysiek3120 » 30 gru 2010, 20:55

Szlifowane na szlifierce a tuleja ma zmienna srednice ,


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7517
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#28

Post napisał: IMPULS3 » 30 gru 2010, 21:53

Jeżeli tuleja przecięta jest na calej dlugości w jednym miejscu to wątpie zeby udalo się ją zacisnąć na tyle aby objęla wrzeciono na calym obwodzie.

[ Dodano: 2010-12-31, 20:36 ]
Aby doskrobać tuleję musisz ją zamocować we wrzecionie i tak skasować luz aby w czasie wsuwania wrzeciona towarzyszyl niewielki opór. Następnie wrzeciono w miejscu pracu tulei pokryć czymś co brudzi, może to być jakaś farba szybkoschnąca, tusz lub atrament. Jak dobrze pamiętam to dawniej dodawalo się także sadzy. Warstwa ta musi być jak najcieńsza.I tak ''umalowane''wrzeciono wsuwasz do tulei,można go także obrócić. Następnie wyjmujesz wrzeciono. Po wyjęciu w tulei powinny zostać brudne punkty które wlaśnie musisz zeskrobać. Calą czynność powtarzasz do momentu kiedy po kolejnym wyjęciu wrzeciona powierzchnia tulei będzie''wybrudzona'' prawie na calej powierzchni. Oczywiście międzyczasie pewnie trzeba będzie ścisnąć tuleję.Ważna rzecz żeby wrzeciono bylo osadzone także z tylu i ustawi go osiowo.


krzysiek3120
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 15
Rejestracja: 19 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: terespol

#29

Post napisał: krzysiek3120 » 01 sty 2011, 19:48

Dziekuje za odpowiedz.


Borsi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 351
Rejestracja: 11 sty 2009, 21:09
Lokalizacja: lublin

#30

Post napisał: Borsi » 06 sty 2011, 11:13

do skrobania łoża w mojej s32 używałem sadzy angielskiej lub coś w tym stylu kupisz w sklepie budowlanym używana jest do barwienia zaprawy i fug ta sadzę mieszałem z olejem maszynowym skrobak i do pracy powodzenia

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”