Cięcie gazowe w zimie

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
marcin-1981
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1

Cięcie gazowe w zimie

Post napisał: marcin-1981 » 09 gru 2010, 09:05

Witam
Mam pytanie jestem laikiem w tych sprawach więc proszę doświadczone osoby o pomoc i wskazówki.
Palimy u nas w zakładzie blachy grubości od 3-320mm. Zrobiło się zimno i zaczynają uciekać wymiary 2-3mm tzn. po wypaleniu są ok, ale jak ostygną a w detalu był otwór to ściąga figurę do środka. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć z różnych źródeł blachy przed cięciem powinny być podgrzewane do jakiejś temp. Może mi ktoś powiedzieć jak powinno wyglądać palenie blach zimą? Jakie temp. jak je podgrzewać (może indukcyjnie) itd.

Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Marcin

Tagi:

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Kontakt:

Post napisał: cnccad » 09 gru 2010, 10:57

blacha nie każda nadaje sie do cięcia z podgrzaniem ale przy tych grubościach to powinno sie mieć na niej temperaturę ok 80...120C na całej powierzchni i nie ważne czy ciętej czy nie.
Oczywiście kierunki cięcia i inne zasady związane z cięciem bez zmian.
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)

RomanB
Specjalista poziom 1 (min. 100)

Post napisał: RomanB » 04 lut 2012, 15:51

Witam,
a ja zapytam z innej beczki, czy macie problem z zamarzaniem reduktorów w zimie?

Niestety na hali na której pracuję nie ma zbyt wysokiej temp. jak jest duży pobór tlenu to reduktory zamarzają. Czy istnieją podgrzewacze do tlenu tak jak to jest np. przy mieszance do spawania?

Pozdrawiam

pandabera

Post napisał: pandabera » 05 lut 2012, 18:53

Są podgrzewacze do tlenu, które zakłada się na reduktor. Miałem się starać o taki do naszej maszyny ale pomału kończę współpracę z moją firmą, także przestałem się tym tematem interesować.
nic na siłe

Awatar użytkownika

berdysz

Re: Cięcie gazowe w zimie