przerobka silnika na pradnice

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC

pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7627
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#11

Post napisał: pukury » 31 maja 2006, 01:11

witam !! jeżeli jesteś zarejestrowany na " elektrodzie "to poczytaj - a jak nie to się zarejestruj i wtedy poczytaj :lol: http://www.elektroda.pl/rtvforum/budowa ... 77125.html . pozdrawiam !! ps. jest tam opis przerobienia silnika z pralki a magnesy kupisz tu - http://www.magnesy.pl/strona/start/index.html


Mane Tekel Fares

Tagi:


Autor tematu
ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#12

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 31 maja 2006, 02:56

dzieki za link, ten opis silnika z pralki juz widzialem.
troche poczytalem na elektrodzie i widze ze czesto ludzie napalaja sie na ogromne moce, gdzie rezultat czesto jest marny :shock: .
wyglada na to ze naljlepiej to by bylo zapakowac cos oryginalnego i nie kombinowac z czyms co juz dawno zostalo zrobione. kazda samorobka niesie ze soba spadek sprawnosci co na malych mocach prowadzi do efektow mizernych lub kleski projektu.

[ Dodano: 2006-05-31, 05:13 ]
na elektrodzie ten temat jest obszernie opisany polecam do poczytania
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

fanta
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 221
Rejestracja: 22 lip 2004, 12:19
Lokalizacja: stad i stamtad

#13

Post napisał: fanta » 31 maja 2006, 09:11

ja osobiscie myslalem zeby zrobic sobie wiatrak i polaczyc go ze sprezarka a powietrze wykorzystywac do narzedzi, lakierowania itp.

tak wogole to podobno robia samochody na sprezone powietrze.

[ Dodano: 2006-05-31, 09:16 ]
polaczyc mechanicznie oczywiscie. generatory pradu odpadaja.
ewentualnie potem mozna sprezonym powietrzem napedzic jakis generator, przynajmniej mozna utzrymac stala predkosc
Czy teoria zgadza sie z praktyka? W teorii tak, w praktyce nie.


Autor tematu
ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#14

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 31 maja 2006, 23:04

tez myslalem o magazynowaniu energi w sprezone powietrze. co do tych samochodow to chyba widzialem wzmianke w popular science ale nic konkretnego nie ujawnili poza ogolami.
innym pomyl jaki mialem na gromadzenie energii to cos w rodzaju pieca elektrycznego do metalu. gdyby zrobic porcelanowy lub inny material zaroodporny zaizolowany garnek wlozyc do niego wsad metalowy i elektrody z ktorych nastepowalyby wyladowania jak w spawarce, lub indukcyjnie podnosic temperature metalu. takie cos przy niezbyt duzych rozmiarach (ale duzej wadze) mogloby zgromadzic duza ilosc energii. nigdy nie zabralem sie do zrobienia testow, byc moze cos by z tego wyszlo.
POZDRAWIAM


Adalber
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 687
Rejestracja: 10 lip 2005, 15:13
Lokalizacja: Polska

#15

Post napisał: Adalber » 01 cze 2006, 00:53

Może akumulator " wodny "Wiatrak pompuje wode (np. za pomocą łańcucha z pojemników) na określoną wysokość do zbiornika. Gdy potrzebujemy energii możemy ją wytworzyć w turbinie .Znacznie większa stałość obrotów niż przy sprężonym powietrzu i większa gęstość mocy .


Autor tematu
ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#16

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 01 cze 2006, 01:09

a co w zimie?
poza tym to chyba by bylo latwiej zastosowac pompe tlokowa lub membranowa.
POZDRAWIAM


olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1249
Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
Lokalizacja: EU

#17

Post napisał: olo_3 » 04 cze 2006, 21:55

troche nie na temat ale podobne:

http://www.thebackshed.com/Windmill/default.asp
- elektrownie wiatrowe
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.


Autor tematu
ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#18

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 06 cze 2006, 00:18

dzieki za link.

do FANTA moze sprezone powietrze wykozystac uzywajac turbiny tesli? jest to temat na moj klejny projekt ale niestety czas... nie wiem kiedy sie do tego zabiore. podobno mozna uzyskac gigantyszne mocze z malego urzadzenia, i wspomniany samochod na powietrze gotowy.
link do tematy turbiny tesli
http://www.obilaser.com/AirPoweredTeslaTurbine.html
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

fanta
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 221
Rejestracja: 22 lip 2004, 12:19
Lokalizacja: stad i stamtad

#19

Post napisał: fanta » 06 cze 2006, 09:54

nie znam turbiny Tesli ale z tego co wyczytalem na szybko to nie jest to wcale perpetum mobile. do samochodow raczej sie nie nadaje bo jest wrazliwe na nagle zmiany obciazen, zreszta nie zamierzam robic samochodu (prznajmniej na razie :)

ogolnie rzecz biorac nie oczekujmy ze z wiatraka przydomowego uzyskamy moce rzedu kilkuset kW. gdyby tym powietrzem udalo sie napedzic narzedzia pneumatyczne w warsztatcie + lakiernie to bylbym szczesliwy.
kazde przetworzenie energii to duze straty.
Czy teoria zgadza sie z praktyka? W teorii tak, w praktyce nie.

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#20

Post napisał: triera » 06 cze 2006, 10:38

zamiast typowego wiatraka - http://www.windside.com/products.html
oparte na patencie Savoniusa - nie ma znaczenia kierunek wiatru,
odporne na silne wiatry, sprawność trochę mniejsza od klasycznych
- ale ciche i bezpieczne. np. ~fi1x2m max 2kW, ok. 800kWh rocznie?.
Największy zysk jednak da wymiana żarówek na oświetlenie diodowe.
Turbina Tesli - prosta, niezawodna, możliwa do wykonania amatorsko,
sprawności uzyskiwane ~30%. Wysoka gęstość energii.
Ciekawa opcja do napędu wrzeciona.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika ogólna”