Rzeczy można nazywać po imieniu. Moc w układzie jest stała. Stosując przekładnię wpływamy na moment obrotowy, kosztem prędkości.namemartin pisze:Przekładnie na paskach stosujemy kiedy chcemy zwiększyć ' na 'moc napędu' - oczywiście kosztem prędkości lub zwiększyć prędkość kosztem 'mocy' - jak przerzutki w rowerze...
Elektronika w mojej cnc
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Raciborz
No właśnie dla mnie podstawowym czynnikiem przemawiającym początkowo za przekładnia były walory estetyczne no i to iz była to wersja tańsza.
Lecz tak jak jeden z forumowiczów napisał ze sprzęgła kłowe sa tańsze i rzeczywiście znalazłem takowe,wiec chyba jednak znowu skusze się na sprzęgła...w końcu cena to kryterium najważniejsze dla mnie!
Bo dla samego układu w którym wstępnie dobrałem silniki które maja moment 0,9Nm wydaja mi sie w zupełności wystarczające.Przekładnia jeśli chodzi o ten parametr nie jest dla mnie potrzebna-nie to było zamiarem zastosowania przeze mnie przekładni...
Lecz tak jak jeden z forumowiczów napisał ze sprzęgła kłowe sa tańsze i rzeczywiście znalazłem takowe,wiec chyba jednak znowu skusze się na sprzęgła...w końcu cena to kryterium najważniejsze dla mnie!
Bo dla samego układu w którym wstępnie dobrałem silniki które maja moment 0,9Nm wydaja mi sie w zupełności wystarczające.Przekładnia jeśli chodzi o ten parametr nie jest dla mnie potrzebna-nie to było zamiarem zastosowania przeze mnie przekładni...
Dziękuję wszystkim za pomoc!!!
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Raciborz
To jeśli ja stosuje śrubę trapezowa Tr 12x3 oraz silnik z momentem 0,9Nm oraz sprzęgłem kłowym rotex,to
-Siła osiowa na śrubie wynosi ok.92,5 kg co to dokładnie znaczy? Ze śruba może mieć na sobie ciężar równoważny ok.90 kg? Czy,ze silnik jest w stanie takim ciężarem manipulować, a dokładność na śrubie będzie dobra?? Jak ten parametr mam właściwie odczytać?
-Jak zinterpretować tabele pt.'Tabela sił przenoszonych przez śruby trapezowe'? Jeśli mam silnik z momentem 0,9 Nm to max siła nacisku wynosi pomiędzy 88 a 155 N?? Jeśli dobrze kojarzę 1 kg to w przybliżeniu 9,81N tak wiec max sila nacisku wynosi 9-15kg?
Jak odczytać parametr' Siła pociągowa w N'??
Jeśli dobrze to wszystko zinterpretowałem to skąd sie wzięły takie dysproporcje miedzy 1 a 2 tabela?(90kg-15kg)
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/sruby_trapezowe.htm
-Siła osiowa na śrubie wynosi ok.92,5 kg co to dokładnie znaczy? Ze śruba może mieć na sobie ciężar równoważny ok.90 kg? Czy,ze silnik jest w stanie takim ciężarem manipulować, a dokładność na śrubie będzie dobra?? Jak ten parametr mam właściwie odczytać?
-Jak zinterpretować tabele pt.'Tabela sił przenoszonych przez śruby trapezowe'? Jeśli mam silnik z momentem 0,9 Nm to max siła nacisku wynosi pomiędzy 88 a 155 N?? Jeśli dobrze kojarzę 1 kg to w przybliżeniu 9,81N tak wiec max sila nacisku wynosi 9-15kg?
Jak odczytać parametr' Siła pociągowa w N'??
Jeśli dobrze to wszystko zinterpretowałem to skąd sie wzięły takie dysproporcje miedzy 1 a 2 tabela?(90kg-15kg)
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/sruby_trapezowe.htm
Dziękuję wszystkim za pomoc!!!
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Drugą tabelkę całkiem źle interpretujesz. Liczby w kratkach u góry to nie moment silnika tylko długość śruby, czyli wybierasz swoją śrubę Tr12x3, w kratce wybierasz jaką masz długość ( przedział wartości) i odczytujesz jaką siłą możesz obciążyć swoją śrubę, żeby jej nie zniszczyć. Zauważ, że im dłuższa śruba tym mniejsze obciążenie przeniesie głównie z racji na możliwość jej wygięcia ( wyboczenia).
Pierwszą tabelkę odczytałeś dobrze. Jest to siła jaką wytworzy Twój silnik na śrubie jaką masz. Teraz patrzysz na drugą tabelkę i masz tam wartość 970 N przy długości 0,3 metra. Stąd wiesz, że Twoja śruba powinna mieć taka właśnie długość przy maksymalnym jej obciążeniu tzn. w przypadku gdy w trakcie ruchu dojdzie do kolizji czyli zatrzymania na sztywno elementu przesuwanego. W tabelce masz napisane, że te wartości masz przy 6-krotnym współczynniku bezpieczeństwa. Jeśli zwiększysz długość śruby poza wartość podaną w tabelce to tym samym obniżysz wartość tego współczynnika, czyli otrzymasz konstrukcję mniej wytrzymałą.
Pierwszą tabelkę odczytałeś dobrze. Jest to siła jaką wytworzy Twój silnik na śrubie jaką masz. Teraz patrzysz na drugą tabelkę i masz tam wartość 970 N przy długości 0,3 metra. Stąd wiesz, że Twoja śruba powinna mieć taka właśnie długość przy maksymalnym jej obciążeniu tzn. w przypadku gdy w trakcie ruchu dojdzie do kolizji czyli zatrzymania na sztywno elementu przesuwanego. W tabelce masz napisane, że te wartości masz przy 6-krotnym współczynniku bezpieczeństwa. Jeśli zwiększysz długość śruby poza wartość podaną w tabelce to tym samym obniżysz wartość tego współczynnika, czyli otrzymasz konstrukcję mniej wytrzymałą.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 731
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa
Chciałbym zauważyć, że słowa moc napędu ujęte zostały w cudzysłów.Leoo pisze:Rzeczy można nazywać po imieniu. Moc w układzie jest stała. Stosując przekładnię wpływamy na moment obrotowy, kosztem prędkości.namemartin pisze:Przekładnie na paskach stosujemy kiedy chcemy zwiększyć ' na 'moc napędu' - oczywiście kosztem prędkości lub zwiększyć prędkość kosztem 'mocy' - jak przerzutki w rowerze...
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 731
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa
Co najmniej irytująca jest ta wypowiedź...Leoo pisze:Zaś ja zauważam, że istnieją słowa w języku polskim oznaczające dokładnie to, co trzeba, bez sztukowania apostrofem ('), cudzysłów wygląda inaczej (").namemartin pisze:Chciałbym zauważyć, że słowa moc napędu ujęte zostały w cudzysłów.
Myślę, że wszyscy zrozumieli moją przenośnię i nie zamierzam polemizować na ten temat.
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Raciborz
BYDGOST dzięki za dokładne wytłumaczenie czytania tych tabelek bo z tej 2 to rzeczywiście niezłe namieszałem
No jest tak jak mówisz myślałem ze u góry to jest opisany moment silnika a nie długość śruby dlatego były problemy ze zrozumieniem tej tabeli...
Tak wiec dla śruby 12x3 o długości 700mm to przyjmujemy wartość około 200N tzn 200/9,81=20,4kg,co znaczy ze możemy te śrubę obciążyć max takim ciężarem (20kg) i nie musimy sie obawiać o wyboczenie śruby niezależnie od miejsca przyłożenia ciężaru??
Kolejne pytanie dotyczy tego czy 6-krotny współczynnik bezpieczeństwa to w jest wartość która jest optymalne dobrana? Tzn chodzi o to czy w rzeczywistości np. nie starczy wspol. bezpieczeństwa równy 3,co powoduje ze śruba może zostać raz większym obciążeniem w porównaniu do wartości podanych w tabelce.
Jaka jest różnica miedzy pchaniem a ciągnięciem jeśli chodzi o śrubę? Bo ja to tak rozumiem ze np jeśli śruba przemieszcza element w prawo to ciągnie, ale np jeśli zmieni kierunek w lewo to już pcha, ale ciężar który jest w stanie przesunąć dalej jest w ten sam.
Osobiście uważam ze sila pociągowa dotyczy zarówno pchania jak i ciągnięcia,lecz jesli sie mylę to prosze o wytłumaczenie tej kwestii?
Dla mnie nacisk to sila przyłożona prostopadle z góry która działa na śrubę?
http://daktik.rubikon.pl/statyka_osr_ci ... yklady.htm

No jest tak jak mówisz myślałem ze u góry to jest opisany moment silnika a nie długość śruby dlatego były problemy ze zrozumieniem tej tabeli...
Tak wiec dla śruby 12x3 o długości 700mm to przyjmujemy wartość około 200N tzn 200/9,81=20,4kg,co znaczy ze możemy te śrubę obciążyć max takim ciężarem (20kg) i nie musimy sie obawiać o wyboczenie śruby niezależnie od miejsca przyłożenia ciężaru??
Kolejne pytanie dotyczy tego czy 6-krotny współczynnik bezpieczeństwa to w jest wartość która jest optymalne dobrana? Tzn chodzi o to czy w rzeczywistości np. nie starczy wspol. bezpieczeństwa równy 3,co powoduje ze śruba może zostać raz większym obciążeniem w porównaniu do wartości podanych w tabelce.
Jaka jest różnica miedzy pchaniem a ciągnięciem jeśli chodzi o śrubę? Bo ja to tak rozumiem ze np jeśli śruba przemieszcza element w prawo to ciągnie, ale np jeśli zmieni kierunek w lewo to już pcha, ale ciężar który jest w stanie przesunąć dalej jest w ten sam.
Osobiście uważam ze sila pociągowa dotyczy zarówno pchania jak i ciągnięcia,lecz jesli sie mylę to prosze o wytłumaczenie tej kwestii?
Dla mnie nacisk to sila przyłożona prostopadle z góry która działa na śrubę?
http://daktik.rubikon.pl/statyka_osr_ci ... yklady.htm
Dziękuję wszystkim za pomoc!!!
Pozdrawiam
Pozdrawiam